برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی.


برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۷

تعداد بازدید: ۱۳۳۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

نکاتی برای کتاب خوانی (۱): برای مطالعه و کتاب خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی.

در واقع شما با رانندگی، سریع تر یاد می گیرید، چرا که رخدادها، پاداش و جرایم زودتر و واضح تر نمایان می شوند. من از همگام کردن «ارتباط مطالعه و رانندگی» با «سریع الاثر بودن رانندگی» سود استفاده را خواهم برد تا بهتر برخی نکات در کتاب خوانی را توضیح دهم. در زیر قصد دارم، برخی از اصول فراموش شده رانندگی را با شما بازگو کنم و از همین طریق، بهانه ای داشته باشم تا برخی نکات در مطالعه را بگویم.

۱- هر ۵ (تا ۸) ثانیه یک بار (برای یک لحظه) از آینه، به عقب نگاه کنید.

در خودرو باید هر ۵ تا ۸ ثانیه برای لحظه ای از طریق آینه، به عقب نگاه کرد. در مطالعه هم، باید هر صفحه ای که مطالعه کردید، در حد چند لحظه به چیزی که خوانده اید فکر کنید و نه بیشتر! (همانطور که برای ساعت ها، غرق در آینه خودرو نخواهید شد). ببینید اصلا چیزی که خوانده اید را به خاطر دارید؟ تحلیل نکنید، صرفا به ذهن تذکر دهید که حواسم به تو هست.

۲- یک حداقل طول مسیر (مثلا ۱۰۰ کیلومتر) را برای خود به عنوان هدف کوچک قرار دهید.

متاسفانه در برخی از کمپین های کتاب خوانی دیده ام که می گویند شبی ۸ صفحه کتاب بخوانید. من با این موضوع چندان موافق نیستم. مثل این است که می خواهید بروید شیراز و هر ۱۰ کیلومتر بایستید! نه تنها لذتی نمی برید (بر فرض که در رودربایستی هم گیر کرده باشید و مجبور شده باشید) بلکه دیگر رقبتی به سفرهای مشابه هم نخواهید داشت. من پیشنهادم (بسته به کتاب متفاوت است) برای کتاب های روان و سبک، حداقل ۵ بار ۱۰ صفحه ای پشت سر هم است. بعدا مفصل در این مورد خواهم نوشت.

برای اطلاع از نکات بعدی با یارکتاب همراه باشید

#برای مطالعه و کتاب‌خوانی #از رانندگی آموز #اگر طالب فِیضی.
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

درسته کتابخواندن هم مثل رانندگی برای خودش آدابی داره
۳۰

ارسال نظر برای «برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی.»