برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی


برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۸

تعداد بازدید: ۱۴۷۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

در واقع شما با رانندگی، سریع تر یاد می گیرید، چرا که رخدادها، پاداش و جرایم زودتر و واضح تر نمایان می شوند. من از همگام کردن «ارتباط مطالعه و رانندگی» با «سریع الاثر بودن رانندگی» سود استفاده را خواهم برد تا بهتر برخی نکات در کتابخوانی را توضیح دهم. در زیر قصد دارم، برخی از اصول فراموش شده رانندگی را با شما بازگو کنم و از همین طریق، بهانه ای داشته باشم تا برخی نکات در مطالعه را بگویم.

۳- برای اطمینان از عدم خواب آلودگی، در هر لحظه باید بتوانید تا ۱۰ ثانیه قبل را به خاطر بیاورید.

این موضوع را چند سال پیش یاد گرفتم که وقتی شب (یا زمانی که امکان خواب آلودگی وجود دارد) رانندگی می کنید، هر چند دقیقه یک بار، در مورد حالت جاده در ۱۰ ثانیه پیش فکر کنید. آیا خاطرتان هست که چی دیدید؟ از چه ماشینی سبقت گرفتید؟ چه تابلویی دیدید؟ … اگر هشیاری شما در حال خواب رفتن پایین آمده باشد، نمی توانید چند ثانیه قبل را بازگو کنید و سریع باید بزنید کنار.

همین کار را برای مطالعه کنید. هر بخشی را که تمام می کنید، به این فکر کنید که اصلا آیا هوشیاری لازم برای ادامه راه را دارید؟ آیا همینطوری دارید صفحه ها را می خوانید و چیزی در خاطرتان نیست؟ این کار، ذهن را از خمودگی و کاهلی خارج می کند.

در ضمن من یک اعتقاد شخصی دارم: از این نشانگر های لای صفحات کتاب استفاده نمی کنم! (عکس بالا) هر بار که می خواهم از جایی ادامه دهم باید قسمت های قبل از شروع و موقعیت را به خاطر آورم. می دانم خیلی از شما مشکل خواهید داشت اما من این جوریم. اعتقادم اینه که این جوری خیالم راحته بخش ها رو برای تموم کردن کتاب، الکی رد نکردم.

۴- صندلی خود را قبل از شروع رانندگی تنظیم کنید و به دیگران بفهمانید در حال شروع به حرکت هستید.

باید قبل رانندگی، از تنظیم بودن صندلی، آیینه و فرمان خود اطمینان حاصل کنید. برای کتاب هم همینطور است. لطفا قبل از مطالعه جای نشستن، خوابیدن یا لم دادن خود را تنظیم کنید و به دیگران بفهمانید می خواهید سفر عمیق خود در کتاب را آغاز کنید. با خانواده یا اطرافیان اتمام حجت کنید که قرار است یک کار مهم و حساس انجام دهید.

برای اطلاع از سایر نکات با سامانه یارکتاب همراه باشید

#برای مطالعه و کتاب‌خوانی #از رانندگی آموز #اگر طالب فِیضی
می پسندم (۸) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

ترمز کتابخوانی را نباید کشید اینست قرق کتاب خوانی و رانندگی!
۵۰

ارسال نظر برای «برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی»