نقش ویژه کتاب‌خوانی در تکامل جامعه بشری


نقش ویژه کتاب‌خوانی در تکامل جامعه بشری

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۲

تعداد بازدید: ۱۲۸۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، حبیب الله خجسته پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار استان عنوان کرد: نقش مطالعه و کتاب خوانی در تکامل جامعه بشری بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مطالعه و کتاب خوانی از نیازهای اساسی جامعه امروزی محسوب می شوند اما متأسفانه توجه به این حوزه مهم فرهنگی آن گونه که شایسته است صورت نگرفته و اکنون وضعیت مطلوبی به لحاظ میزان سرانه مطالعه در کشور و استان وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: فلسفه وجودی نام گذاری هفته کتاب یادآوری نقش برجسته مطالعه و کتاب خوانی در شئونات مختلف زندگی انسان است.

خجسته پور بیان کرد: ایجاد فضای مطالعه و ترغیب جامعه به امر کتاب خوانی و یادگیری نباید فقط مختص به هفته کتاب باشد و توجه به این امر مهم فرهنگی باید در طول سال و به صورت مستمر مورد توجه باشد و به فراموشی سپرده نشود.

وی از کتابخانه های عمومی به عنوان یک ظرفیت عظیم در راستای گسترش سطح فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه نام برد و بر همکاری سایر ادارات و دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در برگزاری هر چه بهتر برنامه های هفته بزرگداشت کتاب، کتاب خوانی و کتابدار در استان تأکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: بازدید مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان از کتابخانه های عمومی، ایجاد کتابخانه های مشارکتی با همکاری سایر ادارات استان، نصب بنر با موضوع بزرگداشت هفته کتاب در سر درب ادارات، نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس استان و بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی استان در ایام هفته کتاب از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

#جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت هفته کتاب #کتاب‌خوانی و کتابدار استان #مطالعه و کتاب‌خوانی از نیازهای اساسی جامعه امروزی #نقش برجسته مطالعه و کتاب‌خوانی در شئونات مختلف زندگی انسان
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «نقش ویژه کتاب‌خوانی در تکامل جامعه بشری»