میزان پایین کتابخوانی از معضلات اساسی جامعه‌ امروز ایران است


میزان پایین کتابخوانی از معضلات اساسی جامعه‌ امروز ایران است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱

تعداد بازدید: ۱۲۳۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش پیشخوان نشر و به نقل از ستاد امور رسانه ای و خبری سی اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اشرف بروجردی؛ مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی ایران با بیان مطلب بالا گفت: سالی یک بار حضور در نمایشگاه کتاب، تجدید عهدی با صاحبان قلم، صاحبنظران و کسانی است که در زمینه ی توسعه نشر کشور تلاش می کنند. کاهش میزان کتابخوانی یکی از معضلات اساسی جامعه ی امروز ماست و امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب بتوانیم بخشی از این معضل را فرهنگ سازی کنیم.

بروجردی حضور در نمایشگاه را برای همه ی قشرهای محروم، فرصت مغتنمی برای آشتی با کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: بسیار جای مسرت و خوشحالی است که مسئولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال با آمدن نوروز، یک چنین فستیوالی را برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی برگزار می کنند.

رئیس کتابخانه ملی ایران، درباره ی شعار نمایشگاه «یک کتاب بیشتر بخوانیم» نیز گفت: یک کتاب بیشتر بخوانیم یعنی در حد اندک اگر فرصت کردیم مطالعه کنیم و جدا از کتاب نباشیم. باید بیشتر با نوشته آشنا شویم زیرا در فرهنگ ما ایرانی ها آن چیزی که نگاشته می شود ماندگار است. بنابراین تبلیغ یک کتاب بیشتر بخوانیم رویکردی به آینده است و آیندگان باید بدانند که فرهنگ خود را تنها از طریق خواندن آثار دیگران به دست خواهند آورد.

بروجردی در پایان گفت: کتاب نسبت به سایر ابزارها ماندگاری بیشتری دارد زیرا آنچه نگاشته و ثبت شود ماندگار و جاوید می ماند.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «میزان پایین کتابخوانی از معضلات اساسی جامعه‌ امروز ایران است»