موضوع کتابخوانی در عین سادگی، بسیار اثرگذار و انسان‌ساز است


موضوع کتابخوانی در عین سادگی، بسیار اثرگذار و انسان‌ساز است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۴

تعداد بازدید: ۱۱۷۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی یزد، سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد در این مراسم کتاب را دوست صادق انسان ها دانست و اظهار داشت: کتابخوانی باید هدفمند دنبال شود و به گونه ای باشد که در پس مطالعه، گمشده خود را بیابیم.

وی افزود: این گمشده، نیکویی ها و الگوهای مناسبی است که در سایه مکتب اسلام و آموزه های انبیا حاصل می شود.

استاندار یزد، برگزاری جشنواره های کتابخوانی را ارزشمند دانست و گفت: موضوع کتابخوانی در عین سادگی، بسیار اثرگذار و انسان ساز است. به شرط آن که عشق و علاقه به مطالعه در انسان ایجاد شود.

وی یاد نویسنده توانمند کودک و نوجوان کشور، مرحوم مهدی آذریزدی را گرامی داشت و گفت: این نویسنده برجسته با وجود آن که هرگز فضای کلاس و درس را درک نکرده بود، به مدد علاقه به مطالعه به حدی رسید که آثارش برای نسل کنونی و آینده ارزشمند و مؤثر است.

میرمحمدی تصریح کرد: هنر، یکی از نعمت های الهی در نهاد بشر است که باید از این ظرفیت و استعداد در مسیر الهی استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود از مجموعه شهرداری، شورای شهر حمیدیا و همچنین مدیرکل و کتابداران کتابخانه های عمومی استان یزد به دلیل برگزاری باشکوه آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی کرد.

رشد سه برابری استقبال مردم استان یزد از جشنواره کتابخوانی رضوی

رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه استقبال خوبی از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان صورت گرفت، بیان داشت: در دوره هفتم این جشنواره که در سال ۹۶ برگزار شد، ۱۵ هزار و ۹۲۴ نفر از مردم استان شرکت کردند که این میزان رشدی ۳ برابری نسبت به سال گذشته داشت.

وی افزود: از این تعداد شرکت کننده، ۱۲ هزار و ۴۶۰ نفر در بخش مکتوب و سه هزار و ۴۶۴ نفر در بخش آنلاین جشنواره شرکت کردند.

دوست فاطمی ها همچنین از همیاری و مشارکت دستگاه های مختلف استان در برگزاری جشنواره هفتم قدردانی کرد و گفت: در این جشنواره ۴۰ دستگاه و نهاد اجرایی استان با دریافت کد شرکت در مسابقه و اختصاص سهمیه برای جوایز برگزیدگان، امکان شرکت کارکنان خود را در جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم کردند.

وی همچنین از صدا و سیمای مرکز یزد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان و شهرداری و شورای شهر حمیدیا به دلیل مشارکت ویژه در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی کرد.

سیدعلی میرنژاد شهردار حمیدیا نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی در سطح شهر گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی شهر به خصوص موضع کتابخوانی و توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها داشته است و تلاش داشته ایم علاوه بر پرداخت کامل نیم درصد بودجه شهرداری، بودجه لازم برای ترویج کتابخوانی در سطح شهر حمیدیا اختصاص دهیم.

وی افزود: در همین راستا، مصوبه های خوبی در زمینه توسعه کتابخوانی در جلسات تخصصی شورای شهر حمیدیا به تصویب رسیده است که از جمله آنها حمایت از برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) حمیدیا بوده است.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا برگزار شد، با تجلیل از برگزیدگان استانی این جشنواره به کار خود پایان داد.

در این مراسم از ۸ خانواده برتر یزدی، ۱۷ نفر از شرکت کنندگان بخش انفرادی و ۷ تن از کتابداران شرکت کننده در جشنواره با اهدای لوح سپاس، یادمان جشنواره و هدایای نقدی قدردانی به عمل آمد.

در بخش دیگری از این مراسم همچنین از مدیران کل صدا و سیمای مرکز یزد و کانون پرورش فکری استان، شهردار و رئیس شورای شهر حمیدیا به عنوان مدیران دستگاه های برتر همکار در برگزاری جشنواره، تقدیر شد.

تجلیل از رؤسای اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق و یزد به دلیل تلاش قابل توجه برای ترغیب مردم به شرکت در جشنواره و جذب کمک های خیری، از دیگر بخش های آیین تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد بود.

در این مراسم، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران یزد و اردکان، جمعی از مدیران کل استانی، اعضای شورای اسلامی شهرهای یزد و حمیدیا و جمعی زیادی از مردم، نویسندگان و فرهیختگان یزدی حضور داشتند.

گفتنی است، استان یزد در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی نیز که صبح سه شنبه ۱۰ مرداد در تهران برگزار شد، ۵ برگزیده کشوری در بخش های کودک، نوجوان و کتابدار برتر داشت.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «موضوع کتابخوانی در عین سادگی، بسیار اثرگذار و انسان‌ساز است»