ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای کشف پتانسیل‌های ناشناخته کتاب‌خوانی


ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای کشف پتانسیل‌های ناشناخته کتاب‌خوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۷

تعداد بازدید: ۱۲۲۲

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

ه گزارش یار کتاب به نقل از خبرگزاری فارس از ابرکوه، حمیدرضا بصیری عصر امروز در دیدار جمعی از فعالین کتابخانه های شهرستان ابرکوه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: در طرح پایتخت کتاب ایران همه ساله این عنوان بر اساس نظر هیئت داوران به شهری داده می شو که بهترین برنامه را در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی ارائه و اجرا کرده باشد.

بصیری بابیان اینکه به شهر منتخب، تسهیلات و اعتبارات ویژه تعلق می گیرد، تصریح کرد: طرح فوق با هدف کمک به توسعه پایدار، فرهنگی و اجتماعی، انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب خوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های محلی و بومی برای ترویج کتاب خوانی، تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده اجرا می شود.

وی ادامه داد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز با هدف گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب خوانی و جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در زمینه کتاب و کتاب خوانی شهرستان ابرکوه ظرفیت و پتانسیل های بسیار بالایی دارد که تا حدودی ناشناخته مانده است، لذا کلیه دستگاه های اجرایی ازجمله شهرداری، آموزش وپرورش و ... باید همکاری، همفکری و حمایت های لازم را داشته باشند تا بتوانیم سران مطالعه شهرستان را افزایش دهیم.

#هدف گسترش عدالت فرهنگی #کشف پتانسیل‌های ناشناخته کتاب‌خوانی #جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای کشف پتانسیل‌های ناشناخته کتاب‌خوانی»