از باشگاه‌های کتاب‌خوانی تا پیشگیری از آلزایمر


از باشگاه‌های کتاب‌خوانی تا پیشگیری از آلزایمر

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۶

تعداد بازدید: ۱۲۳۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

پیوستن به باشگاه های کتاب خوانی و کتاب خوانی به طور منظم می تواند به جلوگیری از ابتلا به زوال عقل کمک کند. فعالیت های مهم دیگری مانند یادگیری یک زبان جدید، تعامل با نوه ها، بازی کردن شطرنج و باغبانی کردن نیز می توانند در این زمینه موثر باشند.

سلامتیسم پیوستن به باشگاه های کتاب خوانی، مزیت های مختلفی برای انسان ها دارد که آموزش و یادگیری در کنار دوستان فقط یکی از آن ها هستند. با این حال، محققان می گویند که دلیل مهم تری برای جدی گرفتن این کار وجود دارد. درواقع، گزارش اخیر شورای جهانی سلامت مغز (GCBH) نشان می دهد که پیوستن به باشگاه های کتاب خوانی و کتاب خوانی به طور منظم می تواند به جلوگیری از ابتلا به زوال عقل کمک کند. مسئولان این شورا می گویند که پیوستن به باشگاه کتاب خوانی در میان بسیاری از فعالیت های دیگر، مهم ترین فعالیتی است که می تواند قوای مغزی را برای دوران سالمندی به سطح مطلوبی برساند و درنتیجه از مغز در مقابل ابتلا به زوال عقل محافظت کند. طبق گزارش Engage Your Brain، فعالیت های مهمی مانند یادگیری یک زبان جدید، تعامل با نوه ها، بازی کردن شطرنج و باغبانی کردن نیز واقعا می توانند مفید و موثر باشند.

در این گزارش آمده است: «برای این که از فایده فعالیت های تحریک کننده قوای شناختی بهره مند شویم، هرگز دیر نیست. پس همه ما می توانیم در هر سنی، چیزهای جدیدی یاد بگیریم. همان طور که باید برای داشتن قوای جسمانی مناسب به طور منظم ورزش کنیم، باید فعالیت های ذهنی را هم برای تقویت سلامت مغز جدی بگیریم». مشارکت در فعالیت های جدید همراه با دوستان، به افراد مختلف (خصوصا سالمندان) کمک می کند تا سریع تر و راحت تر با امور تازه سازگار شوند. به همین دلیل است که متخصصان همواره بر نقش گروه ها و فعالیت های جمعی تاکید می کنند. همان طور که هرگز برای شروع فعالیت های ذهنی دیر نیست،

هیچ محدودیت سنی ای هم برای شروع این فعالیت ها وجود ندارد. درواقع، هرچه زودتر و از سنین جوانی، خودتان را با فعالیت های ذهنی چالش برانگیز درگیر کنید، عملکرد مغزی خودتان را در دوران سالمندی به وضعیت بهتری می رسانید.

منبع

می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «از باشگاه‌های کتاب‌خوانی تا پیشگیری از آلزایمر»