کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است


کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۰۲

تعداد بازدید: ۱۰۳۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش کمپ ایران به نقل از خبرگزاری شبستان، سید عباس صالحی وزیر ارشاد در سخنانی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مهد کودک « ایران مهر» گفت: کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است و به ما در تربیت انسان سالم و آموزش مهارت های صحیح اجتماعی کمک می کند.

وی توضیح داد: طرح ترویج کتابخوانی در مهدکودک ها و موضوع انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور از چندی قبل مطرح بود.

وزیر ارشاد تاکید کرد: نهادینه شدن کتابخوانی باید از سنین کودکی و از مهدهای کودک آغاز شود و فرزندان ما از ابتدا باید با کتاب و کتابخوانی رشد کنند.

صالحی اظهار کرد: امیدوارم این طرح بتواند به نهادینه شدن بیش از پیش کتابخوانی در جامعه کمک کند.

در ادامه علی ربیعی ، وزیر کار رفاه و تعاون گفت: امسال روز اول مهر را به یک مهد کودک آمدیم و این روز را به صورت نمادین آغاز کردیم، از یکسال پیش با وزارت ارشاد برنامه ریزی شروع شد که منجر به انعقاد تفاهم نامه ای شد که روز دوشنبه ها در مهدهای کودک «دوشنبه های کتابخوانی» نامیده شود.

وی تاکید کرد: توصیه می کنیم همه پدر و مادرها یک روز را در منزل به کتابخوانی اختصاص بدهند، کتاب تنها بهانه ای برای ارتقاء خواندن و نوشتن نیست، کتاب نوعی سبک زندگی و نوعی شیوه ارتباط کودکان با جامعه است.

وی با بیان اینکه نسلی که داستان راستان و چارلز دیکنز خوانده اند با نسلی که کارتون های دیجیتال و انیمیشین می بینند قطعا نقششان در جامعه متفاوت است، گفت: پدر و مادرها برای بچه ها کتاب بخرند و بگذارند بچه ها بوی کتاب را حس کنند. ما در این راستا شروع به تولید کتاب هایی برای بچه ها کرده ایم تا با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی روز آشنا شوند و سپاسگذاریم از نویسندگانی که برای کودکان می نویسند.

ربیعی گفت : این حرکت از مهدها آغاز می شود و امیدواریم کودکان تا پایان دوره دانشگاهی کتاب های غیر درسی بخوانند.

وی در آخر خبر داد: در مهدهای روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ برای سلامت جسم کودکان دو وعده غذای گرم به آنها می دهیم و کتاب هایی هم به منظور سلامت روح و روان کودک در کنار غذا به مهد روستاها و مهدکودک های حاشیه نشین ها ارائه می کنیم

#مساله کتابخوانی #ترویج فرهنگ کتابخوانی #مقالی در باره کتابخوانی و ترویج آن
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است»