ترویج کتابخوانی فرهنگ جامعه را متحول می‌کند


ترویج کتابخوانی فرهنگ جامعه را متحول می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۶

تعداد بازدید: ۱۳۴۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

محمد حسن پیرچه درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با بیان اینکه درفرهنگ دینی و مذهبی نقش تربیتی کتاب اهمیت ویژه ای داشته و معجزه پیامبرش کتاب بوده و خداوند وحی خود را از طریق کتاب به بشریت عرضه کرده است افزود:با توجه به اهمیت کتاب در دین مقدس اسلام، باید پذیرفت که تمام مراحل تولید کتاب، شامل پژوهش و تحقیق، تنظیم و تدوین، چاپ و نشرش مقدس بوده و باید قدردان کسانی بود که در این راه گام برداشته اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان اظهارداشت: نمایشگاه کتاب قطعا برای استان خیلی مفید بوده ،اهمیت کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه همه باشد و ما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همچنین برنامه ها و نمایشگاه هایی با حضور ناشران این عرصه نیاز است.

پیرچه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب باید زمینه دسترسی افراد به کتاب بیش از پیش فراهم شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان، برگزاری نمایشگاههای کتاب را یکی از ابزارهای تحقق این امر دانست و بیان داشت: در هیچ دینی به اندازه اسلام بر ضرورت توجه به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ترویج کتابخوانی فرهنگ جامعه را متحول می کند، تصریح کرد: هر آنچه داریم از کتاب و کتابخوانی است.

پیرچه تصریح کرد: از ظرفیت تریبون نماز جمعه برای برگزاری هرچه بهترنمایشگاه کتاب و ترغیب آحاد مردم برای بازدید از نمایشگاه استفاده می شود .

#ترویج کتابخوانی فرهنگ جامعه را متحول می‌کند
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

خوب است
۱۰

بسیار عالی
۲۰

ارسال نظر برای «ترویج کتابخوانی فرهنگ جامعه را متحول می‌کند»