جشنواره «من و کتاب» به مدت یک ماه تمدید شد


جشنواره «من و کتاب» به مدت یک ماه تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۷

تعداد بازدید: ۹۴۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش امتداد نیوز، در حالی که قرار بود آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «من و کتاب» ۱۳ مرداد ۹۶ مصادف با میلاد امام رضا (ع) باشد اما به دلیل استقبال مردم و همچنین درخواست هیئت داوران برای فرصت دهی بیشتر به علاقه مندان و شرکت کنندگان، این جشنواره به مدت یک ماه و تا ۱۳ شهریور ماه تمدید شد.

جشنواره «من و کتاب» در فضای مجازی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی فرصت مطالعه کتاب در دو شکل متنی و گویا را فراهم کرده است؛ علاوه براین به افراد صاحب ذوق کمک می کند تا نویسنده شوند. جشنواره «من و کتاب» شامل سه بخش «هنر کتاب خوانی»، «کتاب آوا» و «دوستداران قلم» است. در بخش هنر کتابخوانی با محوریت «با هم کتاب بخوانیم» علاقه مندان، کتاب های «گلستان یازدهم» «وقتی مهتاب گم شد»، «فرنگیس»، «گل سنگ»، «کلاغ کامپیوتر» را به صورت الکترونیک مطالعه می کنند. مشارکت کنندگان بعد از مطالعه کتاب در بازه زمانی مشخص به پایگاه اینترنتی جشنواره مراجعه کرده و به پرسش های طراحی شده پاسخ می دهند.

شرکت کنندگان می توانند به پرسش های یک یا هر پنج کتاب پاسخ دهند. علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب ها به نشانی ebook.sooremehr.ir مراجعه و نرم افزار کتاب خوان «سوره مهر» را دانلود و کتاب را با تخفیف دریافت کنند؛ علاوه بر این امکان دریافت اپلیکیشن کتاب از طریق کافه بازار فراهم شده است. بهناز ضرابی زاده، کاظم مزینانی و اکبر صحرایی اعضای هیات داوران این بخش را تشکلیل می دهند. بخش بعدی جشنواره «کتاب آوا» با عنوان «صدای کتاب شنیدنی است» ویژه علاقه مندان به حوزه صداپیشگی و گویندگی است.

علاقه مندان باید متن های منتخب کتاب های «نرگس»، «دار و دسته دارعلی»، «آه با شین» و از کتاب های فاضل نظری را قرائت و صدای ضبط شده با تلفن همراه را ارسال کنند. علاقه مندان می توانند متن های هر چهار عنوان کتاب را روخوانی و ارسال کنند اما در هر بخش آخرین فایلی که در سایت جشنواره بارگذاری شده از سوی هیات داوران ارزیابی می شود؛ به عبارت دیگر در صورت ویرایش و استفاده از افکت های صوتی، فابل قبلی حذف خواهد شد. میکائیل شهرستانی، ژاله صادقیان و عبدالله روا هیات داوران این بخش هستند.

سومین بخش جشنواره «من و کتاب» «ناشر کتاب های خود باشید» نام دارد. در این بخش از جشنواره مخاطبان علاقه مند به نویسندگی و صاحب ذوق و توانمند در ترانه سرایی و داستان پردازی می توانند آثار خود را در قالب شعر، داستان کوتاه به جشنواره ارسال کنند. افراد صاحب اثر که موفق به چاپ کتاب خود نشده اند نیز می توانند در این بخش از جشنواره شرکت کنند. همه آثار تایید شده از سوی هیات داوران را سوره مهر الکترونیک در کتابخانه الکترونیکی سوره مهر با حفظ حقوق مولف منتشر می کند. فاضل نظری، علیرضا قزوه و سعید بیابانکی اعضای هیات داوران این بخش هستند.

مرتضی سرهنگی، محمدرضا بایرامی و راضیه تجار نیز داوری بخش داستان کوتاه را برعهده دارند.

منبع

می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «جشنواره «من و کتاب» به مدت یک ماه تمدید شد»