لزوم نصب المان‌های کتاب‌خوانی در میادین مهم شهری


لزوم نصب المان‌های کتاب‌خوانی در میادین مهم شهری

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۲۳

تعداد بازدید: ۹۹۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد که با حضور اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها دانست و اظهار داشت: نصب المان هایی با مفهوم کتاب و کتابخوانی در میادین شهری می تواند توجه مردم را به فواید مطالعه جلب کند.

وی ضمن تقدیر از توجه فرماندار شهرستان پارس آباد و بخشدار اصلاندوز به نشست های کتاب خوان و حضور در این نشست ها، تصریح کرد: لازمه عجین شدن افراد با فرهنگ کتابخوانی، عادت به مطالعه از دوران کودکی است؛ لذا با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، انتظار ما از معلمان اینست که با برنامه های خلاقانه، دانش آموزان را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کنند.

این مسئول، یکی از عوامل کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی را، تشویق مردم به کتابخوانی دانست و گفت: کتاب می تواند در انتقال فرهنگ و ایجاد زندگی سالم نقش بسزایی ایفا کند.

عدالت حاجی پور، معاون فرماندار پارس آباد نیز در این نشست، با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در کتابخانه های عمومی این شهرستان، بر پرداخت به موقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری تأکید کرد.

حاجی پور همکاری بیشتر مدارس و دانشگاه ها در اجرای برنامه های کتابخانه ای را در غنای علمی و معرفتی دانش آموزان و دانشجویان، مؤثر دانست و گفت: نشست های کتاب خوان مدرسه ای می تواند در اجرائی کردن طرح «زنگ مطالعه» مفید واقع شود.

معاون فرماندار پارس آباد از تخصیص ۵ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی این شهرستان خبر داد و مشارکت خیرین را در سرعت بخشی به بهره برداری از این پروژه مؤثر دانست.

حجت الاسلام پورمحمد، برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه مناسبت های تقویمی را یکی از برنامه های این اداره اعلام کرد و افزود: با شروع سال تحصیلی و طبق سنوات پیش، کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد به صورت هفتگی با حضور در مدارس و رده های درس دانش آموزان سعی می کنند آنان را هرچه بیشتر با خدمات کتابخانه ای و فواید کتابخوانی آشنا کنند.

وی همچنین از برگزاری تورهای کتابخانه گردی در هفته اول مهرماه برای دانش آموزان خبر داد.

منبع: نهاد کتابخانه های عمومی کشور

#ترویج فرهنگ کتابخوانی #نصب المان‌هایی با مفهوم کتاب و کتابخوانی در میادین شهر #فواید مطالعه
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «لزوم نصب المان‌های کتاب‌خوانی در میادین مهم شهری»