مسابقه کتابخوانی با محوریت گلستان سعدی


مسابقه کتابخوانی با محوریت گلستان سعدی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۲۱

تعداد بازدید: ۴۴۵

ثبت کننده:

به گزارش لیزنا، سلیمان فرهادی مدیر کتابخانه سرو برنامه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تشریح کرد وی گفت: این برنامه ها با هدف تشویق عموم مخاطبان به کتابخوانی، گرامیداشت اهالی کتاب و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین نسل جوان تدارک دیده شده است.

آغاز فعالیت پایگاه اهدای کتاب در فرهنگسرای سرو

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه اهدای کتاب گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، پایگاه اهدای کتاب در فرهنگسرای سرو، فعالیت خود را با شعار «بگذارید، بردارید، بخوانید» آغاز می کند.

فرهادی توضیح داد: در این ویژه برنامه از شهروندان دعوت می شود کتاب هایی که مطالعه کرده و نیازی به آنها ندارند را به بخش تبادل کتاب فرهنگسرای سرو اهدا کرده و به جای آن، کتابی که دوست دارند را از بخش امانت کتابخانه با خود ببرند. در این اقدام، تلاش می شود تا کتاب های مفید و سودمند در گردش قرار گرفته و افراد بیشتری از آنها استفاده کنند. این برنامه از روز چهارشنبه 18 آبان آغاز شده و تا 29 آبان مصادف با هفته کتاب ادامه خواهد داشت.

مسابقه کتابخوانی از داستان های اقتباسی از گلستان سعدی

رئیس کتابخانه سرو از برگزاری مسابقه کتابخوانی «صدای پروانه ها» خبر داد و گفت: کتابخانه سرو به مناسبت هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی جدیدی را با عنوان «صدای پروانه ها» در بین نوجوانان تهرانی برگزار می کند.

وی ادامه داد: در این برنامه کتاب «با گلستان پشت چراغ قرمز» نوشته فریبا کلهر به عنوان منبع اصلی مسابقه انتخاب شده و سوالاتی از آن مطرح می شود. براین اساس، علاقه مندان به شرکت در این مسابقه و نوجوانان کتابخوان می توانند سوالات را از طریق سایت فرهنگسرای سرو دریافت کرده و پس از مطالعه کتاب، به سوالات پاسخ بدهند. هم چنین کتاب «با گلستان پشت چراغ قرمز» در کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دسترس عموم علاقه مندان قرار دارد.

او ضمن معرفی کتاب این مسابقه گفت: کتاب «با گلستان پشت چراغ قرمز» دربردارنده داستان های فارسی با اقتباس از کتاب گلستان سعدی است. عنوان داستان هایی که در این کتاب آمده عبارتند از: «دروغی که از راست بهتر است»؛ «میخی که در سنگ فرو نمی رود»؛ «شترسواری که مرد»؛ «پسری که تربیت نشد»؛ «مردی که اگر بمیرد بهتر است»؛ «وزیری که نیامد»؛ «خوابی که از بیداری بهتر است» و... .

وی تاکید کرد: مهلت پایانی برای شرکت در مسابقه کتابخوانی «با گلستان پشت چراغ قرمز» پایان آبان ماه خواهد بود. به کسانی که به سوالات مسابقه درست پاسخ بدهند به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

یک روز خوب در کتابخانه سرو برای دانش آموزان

فرهادی از ایجاد شرایطی برای بازدید دانش آموزان از کتابخانه سرو خبر داد و گفت: ویژه برنامه «یک روز خوب در کتابخانه» با هدف فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش آموزان با کتاب و کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه به مناسبت هفته کتاب در فرهنگسرای سرو تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه با مشارکت مدارس برگزار شده و طی آن گروهی از دانش آموزان از کتابخانه سرو بازدید می کنند. در این برنامه، دانش اموزان از بخش های مختلف کتابخانه بازدید کرده و با خدمات کتابخانه بیشتر آشنا می شوند. طرح سوالاتی از دانش آموزان و اهدای جایزه به نفرات برتر بخش دیگری از این بازدید گروهی خواهد بود. هم چنین دانش آموزان می توانند با عضویت در کتابخانه از امکانات آن استفاده کنند. این برنامه روز یکشنبه و دوشنبه 22 و 23 آبان ماه برگزار می شود.

حضور در مناطق محروم اطراف تهران با «قصه کودکانه» و «یار پنددان»

مدیر کتابخانه سرو گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برای کودکان مناطق کم برخوردار و محروم در اطراف تهران نیز برنامه هایی با محوریت کتاب درنظر گرفته است.

وی تصریح کرد: براین اساس، ویژه برنامه «قصه کودکانه» همراه با آیتم های متنوع نظیر قصه گویی، نقاشی، اوریگامی و ... در مناطق حاشیه شهر تهران اجرا خواهد شد. هم چنین هدایایی به رسم یادبود به شرکت کنندگان اهدا می شود. همچنین در برنامه دیگری با عنوان «یار پند دان»، ویژه برنامه خوانش کتاب برای کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار اطراف تهران برگزار می شود. این برنامه روز جمعه 27 آبان ماه برگزار می شود.

برنامه های هفته کتاب ویژه کودکان و نوجوانان

فرهادی از برگزاری برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه سرو خبر داد و گفت: این کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و تشویق آنان به دوستی با «یار مهربان»، به اجرای قصه گویی، شعرخوانی و نقاشی برای کودکان به صورت حضوری در کتابخانه می پردازد.

وی گفت: هم چنین در برنامه دیگری با عنوان «زنگ تفریح»، با هدف ایجاد نشاط و تعالی در کودکان و نوجوانان، از یک کارشناس دعوت می شود تا به معرفی کتاب و اجرای برنامه هایی نظیر مسابقه، چیستان و ... برای نوجوانان، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین نسل جوان رونق ببخشد.

براساس این گزارش، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای سرو مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88881879 داخلی 655و656 تماس بگیرند.

#کتابخانه سرو #گلستان سعدی #هفته کتاب و کتابخوانی #مخاطب #مطالعه #فرهنگسرا #کتابخانه #چیستان #مسابقه کتابخوانی #کودک #نوجوان #قصه گویی #شعر خوانی
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی با محوریت گلستان سعدی»