تلاش شرکت‌های بخش خصوصی برای ترویج کتاب‌خوانی


تلاش شرکت‌های بخش خصوصی برای ترویج کتاب‌خوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۶

تعداد بازدید: ۱۱۵۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری مهر، تاثیرات این تغییرات در آینده بشریت بسیار قابل تامل بوده و حتی می تواند زنگ خطری برای همه ما محسوب شود.

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای رو به توسعه و استفاده روز افزون از تلفن های هوشمند، تبلت و… کاربران ترجیح می دهند وسایل مورد نیاز خود را بدون نیاز به مراجعه به دنیای بیرون و بصورت آنلاین سفارش دهند، از حال دوستان و خانواده خود در فضای مجازی خبر بگیرند، و اخبار را از طریق رسانه های اینترنتی دنبال کنند.

یکی از آمارهایی که در راستای گسترش نفوذ اینترنت در ایران می توان به آن اشاره کرد، کاهش سرانه مطالعه در کشور است که از شاخص های توسعه یافتگی در هر کشوری محسوب میشود.

طبق آخرین آمار ارائه شده در مورد سرانه مطالعه در جهان، کشور هند با زمان سرانه مطالعه یک ساعت و پنجاه و دو دقیقه در طول روز صدر جدول را به خود اختصاص داده، ژاپنی ها ۹۰ دقیقه، انگلیسی ها ۵۵ دقیقه، و آمریکایی ها ۲۰ دقیقه، و از وقت خود را در شبانه روز به مطالعه کتاب اختصاص می دهند. اما این آمار در ایران در بهترین حالت به ۲ تا ۱۵ دقیقه در روز می رسد که آماری نگران کننده است.

جدای از مسئولیت های دولتی در این حوزه و ضرورت توجه بیشتر به روش های رشد دادن سرانه مطالعه کشور، بخش خصوصی نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی به این موضوع توجه کرده است.

در این بین چند شرکت و موسسه فرهنگی در ایران در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کشور اقدام به برگزاری کمپین هایی کرده اند. به عنوان مثال شرکت اسنپ با همکاری نشر افق کمپین کتاب گردون را راه اندازی کرده اند.

در این کمپین که همزمان با شروع نمایشگاه کتاب، از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، مسافران اسنپ می توانند کتاب هایی که در خودروهای اسنپ قرارداده شده، مطالعه کنند و با جا گذاشتن کتاب ها در سفرهای بعدی با اسنپ آنها را با دیگران به اشتراگ بگذرارند.

امید است که که در آینده نزدیک در کشورمان بیشتر شاهد فعالیت های همه جانبه فرهنگی با حمایت دولت محترم و شرکت ها و موسسات فرهنگی مختلف با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه میان مردم عزیزمان باشیم.

منبع خبر

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تلاش شرکت‌های بخش خصوصی برای ترویج کتاب‌خوانی»