تأثیر مستقیم کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی


تأثیر مستقیم کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۸

تعداد بازدید: ۱۳۲۳

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی همدان، هادی فیض منش، ضمن تبریک ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: ما به عنوان همکار اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال هستیم، چراکه مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت دارند.

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به ۵۱ هزار عضو فعال کتابخانه های مساجد استان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های مساجد استان موجود است و این ظرفیت مناسب، فرصت خوبی برای دوستداران کتاب به شمار می آید.

وی ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار را فرصتی مناسب برای هدایت جامعه به سمت مطالعه دانست و افزود: امیدوارم با برگزاری ویژه برنامه های متنوع در این دوره ها شاهد رونق بیش تر کتاب و کتابخوانی در کشور باشیم.

فیض منش با تأکید بر نقش کتاب در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: بداخلاقی اجتماعی، رشد آمار پرونده های بزهکاری و به خطر افتادن سلامت جسمی و روحی را می توان از آسیب های دوری جامعه از مطالعه، دانست.

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان، جامعه کتابخوان را دارای مردمی آرام تر، سالم تر و رو به افق های پیشرفت دانست و گفت: افراد اهل تفکر، همواره کتاب می خوانند و حتی در مسائل روزمره مانند تغذیه، سلامت و... نیز، دقیق و حساس هستند.

وی، با اشاره به اهمیت ارائه کتاب هایی مطابق با ذائقه اقشار مختلف جامعه افزود: توجه به نیازهای متنوع جغرافیایی، فرهنگی و سلیقه ای، امری مهم در تشویق افراد به مطالعه است.

فیض منش با اشاره به اینکه «مسجد در جهان اسلام نمازخانه نیست، بلکه یک فضای ابتکاری اسلامی است که فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... در آن انجام می شود»، خاطرنشان کرد: مساجد بزرگ دارای کتابخانه های بزرگی هستند و بسیاری از مسائل بزرگ روزگار در این مساجد حل می شود.

وی کتابخانه را جزء جدانشدنی از مسجد دانست و افزود: باید در جوار مساجد؛ کتابخانه، سالن نمایشی و... ایجاد شود؛ چراکه وجود این مراکز باعث جذب نوجوان و جوان به کتابخانه و مسجد می شود.

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به ظرفیت مساجد برای حل بسیاری از مسائل محلات مانند اختلافات، مسائل مالی، اسلامی و... تأکید کرد: وجود کتابخانه های خوب و استاندارد در کنار هر مسجد، می تواند بخش زیادی از مشکلات مردم را حل کند.

فیض منش، مساجد استان همدان را دارای کتابخانه های خوب اما کم تعداد دانست گفت: از احادیث معصومین(ع) استنباط می شود که یک ساعت تفکر، بهتر از ۷۰ سال عبادت است و عبادتی که تبدیل به عادت شده باشد، فایده ای نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه «ما در راستای ترغیب افراد به کتابخوانی قدم برمی داریم» افزود: ۲۹۳ کتابخانه مساجد استان، فضایی مناسب برای همکاری است و ما نیز برای فعالیت مشترک با مجموعه کتابخانه های عمومی، آمادگی داریم.

#تأثیر مستقیم کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تأثیر مستقیم کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی»