برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی.


برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۰۴

تعداد بازدید: ۱۲۲۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

۵- شما فقط تا ۲۰۰ متر جلوتر خود را می بینید و نه بیشتر!

کنجکاوی شما را درک می کنم. اما شما وقتی رانندگی می کنید فقط ۲۰۰ متر جلوی خود را می بینید و نه کیلومترها آن ورتر. پس کنجکاوی خود را با مطالعه برای رسیدن به بخش مورد نظر (که کنجاوی شما را سیراب می کند) کنترل کنید و با مطالعه بخش های بعدتر، تقلب نکنید (این موضوع با پیش مطالعه و مرور کتاب، یا گزینه خوانی متفاوت است). کمی از حس کنجکاوی خود برای بیشتر مطالعه کردن بهره ببرید. بگذارید لذت کشف در مطالعه باقی بماند.

۶- خوابیدن، خوردن و آشامیدن را در حین رانندگی انجام ندهید. همچنین موبایل و وسایل جانبی را کم اثر کنید.

این موضوع را زیاد دیده ام، تا طرف می خواهد مطالعه کند، قهوه، چای، شیرینی، میوه، تخمه و … را در کنار خود می گذارد. ببینید من می فهمم که حال می ده، اما ممکنه به خاطر این فرعیات، کل مطالعه رو از دست بدید. اصل رو، فدای حاشیه نکنید. چند وقت این کار را نکنید، عادت می کنید، باور کنید.

در ضمن، هنگام مطالعه، تاثیر گوشی، لپ تاپ و وسایل مزاحم را به حداقل برسانید. اگر آدمی هستید که کلی آدم (مزاحم) در اطراف خود دارید می توانید از مطالعه در آخر شب، اول صبح، کتاب خانه، مترو یا حتی خودرو استفاده کنید. من چند وقتی در خودرو مطالعه کردم و جذاب بود. مخصوصا صندلیش برای نشستن و گذاشتن کتاب روی فرمان، تجربه جالبی بود (البته نه در حین رانندگی!).

#برای مطالعه و کتاب‌خوانی #از رانندگی آموز #اگر طالب فِیضی.
می پسندم (۶) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

جالبه
۴۰

ارسال نظر برای «برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی. »