آغاز داوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان


آغاز داوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۲

تعداد بازدید: ۱۴۵۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم حیدری،معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب خوانی و دبیر اجرایی دومین دورۀ جام باشگاه های کتابخوانی بااعلام این مطلب به ستاد اطلاع ر سانی رویدادهای ترویج کتابخوانی گفت: «پس از انجام فرایند اجرایی جام باشگاه ها، همزمان با هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی، مراسم اختتامیۀ این جام در 100 شهر و روستا برگزار و از برگزیدگان به صورت جداگانه تقدیر شد. از هر شهر یا روستا، 3 تا 5 اثر در بخش های رقابتی جام باشگاه ها به دبیرخانۀ مرکزی معرفی شدند. در حال حاضر نیز در حال داوری آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه ها هستیم.»

وی درباره ی چرایی داوری و برگزاری مراسم داوری جداگانه در شهرها و روستاهای شرکت کننده در جام گفت: «به دلیل لزوم ایجاد فضای شورانگیز کتاب خوانی در شهرها و روستاهای شرکت کننده و همچنین راه اندازی کاروان های تبلیغاتی با حضور بچه ها و با هدف انگیزش شور و وجد فرهنگی در سراسر کشور، داوری 5هزار باشگاه با بیش از 60هزار نفر عضو، به طور جداگانه برگزار شد. این داوری ها شهر به شهر و روستا به روستا انجام شد و استانی نبود. گزارش های دریافتی از مراسم اختتامیۀ 100 شهر و روستا هم نشان می دهد که علاوه بر لایه های مختلف جامعه، مسئولان شهری و روستایی نیز با این رویداد بزرگ فرهنگی همراهی و از آن استقبال کرده اند.»

حیدری افزود: «بررسی های اولیه نشان می دهد که آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه ها، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی نسبت به سال گذشته رشد یافته و جام باشگاه ها توانسته است به‎عنوان یک رویداد فرهنگی، رقابت موثری را در میان آحاد جامعه، به ویژه خانواده ها ایجاد کند.»

وی گفت: «مراسم اختتامیۀ دومین دورۀ جام باشگاه های کتابخوانی، 21 دی ماه با حضور مسئولان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و برگزیدگان و مربیان جام باشگاه ها در تهران برگزار خواهد شد.»

#آغاز داوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «آغاز داوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان»