اجرای برنامه‌های کتابخوانی برای زنان موجب افزایش آگاهی‌های اجتماعی می‌شود


اجرای برنامه‌های کتابخوانی برای زنان موجب افزایش آگاهی‌های اجتماعی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۷

تعداد بازدید: ۱۱۲۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

سعید محمدخانی برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی از جمله کتابخوانی برای بانوان و زنان خانه دار را موجب افزایش آگاهی های اجتماعی و توسعه فرهنگی در جامعه دانست.

سعید محمدخانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البرز در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف این اداره در تشویق و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: بانوان از اولویت های مهم ما در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هستند؛ چراکه انجام این برنامه ها برای بانوان و زنان خانه دار می تواند موجب افزایش آگاهی های اجتماعی و توسعه فرهنگی در جامعه شود.

وی در ادامه تأکید کرد: ثابت شده سلامت روحی و فکری بانوان زمینه ساز ایجاد جامعه ای سالم و بانشاط است و کتابخانه های عمومی می توانند در کنار سایر دستگاه های مرتبط، نقشی مهم در افزایش سلامت روحی خانواده ها داشته باشند.

محمدخانی اضافه کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی برای زنان روستایی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه این قشر نیاز بیشتری به فعالیت های مفید فرهنگی دارند. برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه بانوان روستایی با همکاری بخشداری یکی از اقدامات اداره کتابخانه های عمومی البرز در این خصوص بوده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البرز در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی برای بانوان بیان کرد: با همکاری بخشداری مرکزی البرز و بررسی های انجام شده کتاب های «یک قرص آرام بخش برای عروس و داماد» نوشته اشرف باغ عمادی و «زن و مرد» نوشته علی صفایی حائری؛ هر دو با موضوع زن و خانواده برای این مسابقه کتابخوانی انتخاب شده اند.

محمدخانی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی مطالعه مفید میان شهروندان و به خصوص خانواده ها می تواند از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و گامی مؤثر در ارتقای سلامت روحی و فکری نسل های مختلف جامعه باشد.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «اجرای برنامه‌های کتابخوانی برای زنان موجب افزایش آگاهی‌های اجتماعی می‌شود»