گام های رو به توسعه کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد اروند


گام های رو به توسعه کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۴

تعداد بازدید: ۱۱۶۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

سیدآبادی: دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی با حضور ١٠٢ تیم برگزار می شود و تاکنون ٨٠ شهر برای برگزاری کارگاه های آموزشی اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منطقه آزاد اروند کارگاه های آموزش مربیان حلقه های کتاب و کتابخوانی را در دو شهر آبادان و خرمشهر افتتاح کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ، علی اصغر سیدآبادی در آیین گشایش کارگاه آموزش مربیان باشگاه های کتاب وکتابخوانی منطقه آزاد اروند در آبادان گفت: اجرای موفق طرح ٢ هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در کشور با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر انتقادی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

سیدآبادی افزود: دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی با حضور ١٠٢ تیم برگزار می شود و تاکنون ٨٠ شهر برای برگزاری کارگاه های آموزشی اعلام آمادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، کتابخوانی کنش گرانه مورد توجه است تا کودکان و نوجوانان کتاب بخوانند، با هم گفت و گو کنند و آن را به صورت مستدل مورد ارزیابی قرار دهند.

به گفته وی، در طرح باشگاه های کتابخوانی، بچه ها، فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را یاد گرفته و در کنار هم تمرین می کنند؛ کتاب می خرند و با هم مبادله ، و با حفظ احترام متقابل به نقد و نظر یکدیگر گوش فرا می دهند.

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد:هدف باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، ترویج و گسترش مشارکت مردمی در قالب نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ است زیرا توسط شهروندان علاقمند تشکیل شده و مستقل از دولت مدیریت می شود.

سیدآبادی ادامه داد: پس از برگزاری کارگاه ها، باشگاه ها از سوی مربیان شرکت کننده در کارگاه، حلقه هایی با حضور ١٢ دانش آموز تشکیل می گردد.

وی اظهارکرد: آموزش جام باشگاه کتابخوانی از فروردین امسال آغاز شده و باشگاه ها نیز تا خرداد آینده راه اندازی می شود تا دانش آموزان در فصل تابستان فرصت مناسب برای مطالعه کتاب داشته باشند و آبان امسال نیز مسابقات برگزار خواهد شد .

سیدآبادی گفت:پارسال بیش از ٢ هزار باشگاه در سراسر کشور تشکیل شد و پیش بینی می شود، امسال پنج هزار باشگاه در دومین دوره جام باشگاه کتابخوانی حضور داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این مسابقات را در مرحله نخست، گسترش کتابخوانی و خرید کتاب مورد علاقه از سوی این قشر عنوان کرد و افزود: در مراحل بعدی این طرح تشویق بچه ها به بحث و گفت گوی گروهی است همچنین در مرحله آخر کودکان بتوانند پس از خواندن کتاب در مورد آن نقد نوشته و به نویسنده کتاب ارائه دهند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «گام های رو به توسعه کتاب و کتابخوانی در منطقه آزاد اروند »