مراسم گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» هرمزگان برگزار شد


مراسم گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» هرمزگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۵

تعداد بازدید: ۱۴۷۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، مراسم گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» استان هرمزگان با حضور حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علی رئوفی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان، علی مریدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه، محسن زینلی تختی مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم «سمانه محسنی» مسئول کتابخانه عمومی الزهراء(س) شهرستان حاجی آباد به عنوان مسئول کتابخانه برتر در سطح کشور، «عاطفه اباذرنژاد» مسئول کتابخانه عمومی سیدالشهداء(ع) شهرستان حاجی آباد به عنوان کتابدار برتر، «صفیه شرفی» مسئول کتابخانه عمومی شرفا شرفایی جناح شهرستان بستک به عنوان مسئول برتر، «فرشته پورمحمد» کتابدار کتابخانه عمومی شرفا شرفایی جناح شهرستان بستک به عنوان کتابداران برتر و کتابخوانان برگزیده کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در سه سطح کودک، نوجوان و بزرگسال با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شدند.

محسن زینلی تختی مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار، از زحمات کتابداران استان تقدیر کرد و گفت: کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان اقدامات ارزنده ای برای رشد کتابخوانی داشته اند و این به مدد رویکردی است که نسبت به فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها به عنوان یک پایگاه مهم علمی و فرهنگی داشته ایم.

علی رئوفی نیز در این مراسم ضمن اشاره به شیوه های درست مطالعه بیان کرد: یکی از عواملی که سبب ایجاد انگیزه برای مطالعه و کتابخوانی می شود یادگیری سبک های درست مطالعه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان در ادامه به بررسی علل عدم انگیزه نوجوان برای مطالعه و کتابخوانی اشاره و راهکارهایی جهت رفع این مشکل ارائه داد.

علی مریدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در ارتباط با مطالعه باید به دو نکته اساسی توجه داشت: اول اینکه باید کتابی را برای مطالعه انتخاب کنیم که به ما جهت دهد و خواننده را به تکامل برساند و دیگر اینکه خواننده باید به مطالعه جهت دهد و در جهت بهبود زندگی و حل مشکلات از آن استفاده کند.

حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: شالوده علم، توسعه و پیشرفت هر کشوری کتاب و کتابخوانی است و مسئولین این حوزه فرهنگی باید اقداماتی را در جهت افزایش مطالعه و یاد دادن تکنیک های مطالعه آموزش دهند.

#مراسم گرامیداشت «کتاب #کتابخوانی و کتابدار» هرمزگان برگزار شد
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مراسم گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» هرمزگان برگزار شد»