مسابقه معرفتی کتاب «چادرهای سوخته» ؛ انگیزه‌ای برای تبیین باورهای عاشورایی


مسابقه معرفتی کتاب «چادرهای سوخته» ؛ انگیزه‌ای برای تبیین باورهای عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۷

تعداد بازدید: ۱۴۳۷

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

محمود شفیق، مدیر کانون فرهنگی مهدیون در کرج در خصوص برپایی مسابقه کتابخوانی چادرهای سوخته و اهمیت آن به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: این دوره از مسابقه کتابخوانی که هرساله از کتاب چادرهای سوخته برگزار می شود و هدف اصلی معرفت بخشی و شناخت نسبت به وقایع پس از عاشورا است.

وی با بیان این مهم که در محافل و مجالس کمتر نسبت به وقایع پس از عاشورا پرداخته شده است، عنوان کرد: حوادث، معجزات، خطبه ها و موارد متعددی پس از واقعه عاشورا وجود دارد، که در کتاب چادرهای سوخته به آن اشاره شده است.

شفیق افزود: هدف این است که با بحث کتاب خوانی انگیزه ای را برای ترغیب نسبت به آشنایی با واقعه عاشورا در میان جوانان و جوانان ایجاد شود و در کنار آن جوائز و مسائل تشویقی را نیز در بر دارد.

این اقدام فرهنگی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های موثر این کانون فرهنگی در حوزه فرهنگ کتابخوانی است که مدیرکانون فرهنگی مهدیون کرج به آن اشاره کرد و گفت: صورت بصری و تجسمی کتاب در درک و فهم افراد براساس نظر کارشناسان بسیار موثر است.

مجری و مسئول اجرای طرح ماکت عاشورا در کربلای معلی به نمایشگاه عاشورا اشاره کرد و توضیح داد: کتاب چادرهای سوخته به عنوان الگویی در اجرای طرح ماکت نمایشی عاشورا است که در ایام اربعین شاهد استقبال و تاثیرگذاری آن در میان بازدید کنندگان در بین الحرمین بودیم.

وی اقدامات فرهنگی، هنری و بصری را در ترویج و تبیین فرهنگ دینی موثر خواند و توضیح داد: کتاب چادرهای سوخته به عنوان یک اثر فرهنگی در قالب تجسمی و بصری فرصتی برای تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی است.

به گفته وی، کتاب چادرهای سوخته برای تمام گروه های سنی است حتی برای کودکان به دلیل تصویری گری داستان تا سالیان سال به یاد ماندنی است.

در پایان مدیرکانون فرهنگی مهدیون کرج با اشاره به مقدمه ای کتاب توسط دکتر سنگری، تصریح کرد: اساتید برجسته ای چون دکتر رفیعی، شیخ حسین انصاری،سید حسین مومنی، داوود علیزاده، سید محمود مدرسی، حجت الاسلام سلطانی و ... کتاب را مورد تائید و توجه قرار داده اند.

وی با قدردانی از زحمات و همت بلند گروه تشکیلاتی آماده سازی ماکت عاشورا، گفت: گروه تشکیلاتی آماده سازی ماکت عاشورا اهتمام ویژه ای برای این کار داشتند و در سخت ترین شرائط فعالیت شبانه روز کردند.

مدیر کانون فرهنگی مهدیون خاطرنشان کرد: همچنین الهه بهشتی تصویرگر کتاب چادرهای سوخته اثر ابتکاری از خود به یادگار گذاشتند که عشق و علاقه به اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

گفتنی است، مهلت مسابقه کتاب معرفتی چادرهای سوخته بنابر درخواست ها تا 4 آذر تمدید شد و همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی عج الله فرج الشریف قرعه کشی انجام می شود.

#مسابقه کتاب معرفتی چادرهای سوخته #اجرای طرح ماکت عاشورا #ترویج و تبیین فرهنگ دینی
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه معرفتی کتاب «چادرهای سوخته» ؛ انگیزه‌ای برای تبیین باورهای عاشورایی»