استفاده از روش های علمی جهت توسعه کتابخوانی


استفاده از روش های علمی جهت توسعه کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۴

تعداد بازدید: ۱۱۲۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ محمد کاظم دبیری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در کارگروه تخصصی «بررسی شبکه مسائل حوزه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی» که با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و مسئولین موسسات فرهنگی و هنری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: توجه به امر کتابخوانی و توسعه فعالیت ها و برنامه های حوزه کتاب، دغدغه اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد است.

استفاده از پتانسیل های نهفته در مقالات و پایان نامه ها وی شاخص های ارتقاء سطح کتابخوانی را کیفیت محتوا، کیفیت انتشار و استفاده از ظرفیت کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: باید با استفاده از روش های علمی و تعامل و هم افزایی، به رفع چالش ها، آسیب ها و معضلات این حوزه پرداخت. معاون مدیر کل ارشاد خراسان رضوی، استفاده از پتانسیل های نهفته در مقالات و پایان نامه های معتبر دانشگاهی و استفاده از تجربیات اساتید دغدغه مند و فعال دانشگاهی در این حوزه را، به عنوان نکته کلیدی و مهم در جهت کمک به شناخت مسائل و مشکلات این حوزه ذکر کرد.

فرهنگ سازی و نهادینه کردن اعتقاد به مطالعه دبیری، فرهنگ سازی و نهادینه کردن اعتقاد به مطالعه را گام اول در جهت پیشبرد اهداف افزایش میل به مطالعه در کشور خواند و گفت: نظام های کلان کشور نیز می توانند با تغییر در ذائقه فکری و نگرشی مدیران، رویکرد جدیدی در این حوزه ایجاد نمایند. وی در ادامه، مدیران مراکز، ناشرین، سازمان های متولی و مدیران فرهنگی کشور و در نهایت، پتانسیل های موجود در بدنه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان گروه های اثر گذار در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و مدیریت این منابع را در برخی از موارد، اثربخش تر و سودمندتر از مدیریت هزینه، ذکر کرد. مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در پایان اظهار کرد: با توجه به وجود زیر ساخت هایی همچون کتابخانه های مرجع، بازار کتاب و کافه کتاب ها در سطح شهر مشهد، می توان با استفاده از ظرفیت های ذکر شده به صورت تخصصی و موضوعی، به حل مسائل و مشکلات آن ها پرداخت.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «استفاده از روش های علمی جهت توسعه کتابخوانی»