گرایش مردم به سمت فضای مجازی تیر خلاصی بر کتاب و کتابخوانی بوده است


گرایش مردم به سمت فضای مجازی تیر خلاصی بر کتاب و کتابخوانی بوده است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱

تعداد بازدید: ۱۷۷۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، امین رفیعی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه وضعیت کتابخانه ها در سطح کشور از وضع مطلوبی برخوردار نیستند، اظهار داشت: کمبود فضای کتابخانه و عدم اقبال عمومی به کتابخوانی باعث شده که کتاب و کتابخوانی در غربت باشند.

وی با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه در کشور که بر اساس بررسی های به عمل آمده 2 تا 7 دقیقه اعلام شده است، تصریح کرد: این آمار در مقایسه با آمارهای جهانی آمار کمی است و اگر کتاب های درسی و کمک درسی را نیز از این میزان سرانه مطالعه کم کنیم، دیگر چیزی نمی ماند.

نماینده عالی موقت دولت در شهرستان بناب، سرانه فضای مطالعه کتاب در کشور را برای هر 100 نفر یک متر اعلام کرد و گفت: این آمار خوبی نیست و باید نسبت به افزایش سرانه فضای مطالعه در کشور و شهرستان نیز تلاش کرد.

رفیعی به حذف مطالعه کتاب توسط دانش آموزان در مدارس اشاره و تأکید کرد: در کنار کتب درسی کتب کمک درسی نیز برای دانش آموزان تعریف شده که این موضوع باعث شده تا دانش آموزان دیگر وقتی برای مطالعه سایر کتاب ها نداشته باشند و امروز جایگزین کردن کتب کمک آموزشی یک آسیب جدی برای مطالعه دانش آموزان شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در خانواده ها نهادینه شود، افزود: باید در سیاست های ابلاغی بازنگری جدی و اساسی صورت بگیرد.

به گفته سرپرست فرمانداری بناب، از 138 هزار نفر جمعیت شهرستان بناب تنها 2 هزار و 315 نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که رقم ناچیزی است و کمتر از 2 درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود.

رفیعی با اشاره به اقدامات خیران این شهرستان در احداث 2 باب کتابخانه در این شهرستان خاطرنشان کرد: در کنار استفاده از ظرفیت خیران دولت نیز باید از کتابخانه های عمومی حمایت کند.

وی اذعان کرد: باید در تمام روستاهای شهرستان کتابخانه عمومی دایر و راه اندازی شود که فعلاً تنها در یک روستای بناب کتابخانه دایر است.

#گرایش مردم به سمت فضای مجازی تیر خلاصی بر کتاب و کتابخوانی بوده است
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «گرایش مردم به سمت فضای مجازی تیر خلاصی بر کتاب و کتابخوانی بوده است»