برگزاری برنامه های های متعدد ترویج کتابخوانی در همدان


برگزاری برنامه های های متعدد ترویج کتابخوانی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۳۱

تعداد بازدید: ۱۱۸۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان کتاب «ماه غریب من»، اثر: مجید ملامحمدی، به بوته نقد و بررسی کتابخانه عمومی ملاحسینقلی شوندی رزن گذاشته شد.

مجید بیگلری، مسئول کتابخانه عمومی ملاحسینقلی شوندی، ضمن اعلام این خبر، گفت: کتاب «ماه غریب من» اثر مجید ملامحمدی می باشد که توسط انتشارات «به نشر» به چاپ رسیده و زندگی امام رضا(علیه السلام) از زمان تولد تا شهادت ایشان را بصورت داستانی روایت می کند.

وی با بیان اینکه این کتاب از سری کتاب های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه سنین نوجوان است، اظهار داشت: این مراسم معرفی، نقد و بررسی با دعوت از دانش آموزان و معلمان مدارس برگزار شد.

معصومه محمدی،معرف و منتقد کتاب، در بیان خلاصه ای از کتاب گفت: این کتاب، داستان زندگی امام رضا(علیه السلام) را روایت می کند که ۴ شامل فصل با عناوین: بهشت مدینه، هشتمین آسمان، سفر به سرزمین غربت و سرانجام، تنهایی بوده که هر فصل شامل داستان های کوتاه و زیبا با موضوعات مختلف؛ از زمان تولد امام رضا(علیه السلام)، پدر و مادر گرامیشان، و ماجراهای یاران باوفایشان است.

محمدی در پایان گفت: این کتاب اثری بسیار زیبا، ساده و قابل فهم است که مخاطبین آن را نوجوانان تشکیل داده و استفاده از تصاویر زیبا به درک بهتر داستان کمک شایانی کرده است.

مسابقه نقاشی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی توسط کتابخانه مرکزی در مدارس و مهدهای کودک همدان برگزار شد.

سیده منصوره حسینی شعار، رئیس کتابخانه مرکزی استان همدان، عنوان کرد: مسابقه نقاشی از کتاب «۱۰ قصه از زندگی امام رضا(علیه السلام) برای بچه ها»، نوشته: مژگان شیخی، در راستای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، در بیش از ۱۰ مدرسه و مهدهای کودک همدان برگزار شد.

وی عنوان کرد: این مسابقه با حضور کتابداران کتابخانه مرکزی در جمع دانش آموزان و نونهالان برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقه نقاشی، جهت آشنایی هرچه بیشتر کودکان با منابع و کتاب های جشنواره کتابخوانی رضوی صورت گرفته، اظهار داشت: کتاب «۱۰ قصه از زندگی امام رضا (علیه السلام) برای بچه ها» از جمله منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است، که شامل ۱۰ داستان متنوع با قلمی روان از زندگی و سیره امام رضا(علیه السلام) است.

وی در این رابطه، تصریح کرد: ابتدا یک داستان از کتاب توسط کتابداران برای دانش آموزان و نونهالان خوانده و سپس از آنان خواسته شد با توجه به موضوع داستان و خلاقیت خود، قصه را تصویرسازی نمایند.

دو نشست کتاب خوان مدرسه ای با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی در دبیرستان های دخترانه مهدیه و شاهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، سیده منصوره حسینی شعار؛ رئیس کتابخانه مرکزی استان همدان، اظهار داشت: دو نشست کتاب خوان مدرسه ای با همکاری دبیرستان های دخترانه مهدیه و شاهد برگزار شد و ۱۲ نفر از دانش آموزان این مدرسه ها به معرفی کتاب های خود پرداختند.

وی عنوان کرد: این نشست ها با حضور کتابداران کتابخانه مرکزی در جمع دانش آموزان و با هدف معرفی کتابخانه برای دانش آموزان، آشنایی آنها با کتاب های ارزشمند موجود در کتابخانه و نحوه معرفی کتاب بود، که با توجه به تقارن زمانی برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با موضوع تخصصی امام رضا (علیه السلام) تشکیل شد و کتاب های «۱۰ قصه از امام رضا(علیه السلام)» نویسنده: مژگان شیخی؛ «ماه غریب من»نویسنده: مجید ملامحمدی؛ «مهارت های زندگی در سیره رضوی» نویسنده: محمدرضا شرفی؛ «امام رضا (علیه السلام) و زندگی» نویسنده: مهدی غلامعلی؛ «بانوی ملکوت» نویسنده: آیت الله کریمی جهرمی؛ «چلچراغ»نویسنده: جلیل عرفان منش؛ «امام رضا(علیه السلام) و زندگی» نویسنده: مهدی غلامعلی؛ «بانوی ملکوت» نویسنده: آیت الله کریمی جهرمی؛ «چلچراغ» نویسنده: جلیل عرفان منش ارائه شد.

جمع خوانی کتاب «تخم مرغ خال خالی» در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

سکینه ولدی خرم؛ مسئول کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله و سلم) شهر جورقان، اظهار داشت: کتاب «تخم مرغ خال خالی»، نوشته: تاد هیلز از سری کتاب های معرفی شده در طرح کتاب خوان ماه در این کتابخانه، جمع خوانی شد و بخش هایی از کتاب با حضور مسئول کتابخانه و همکاری کودکان عضو بخش کودک قرائت شد.

وی با بیان به اینکه این جمع‎خوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سطح مطالعه مفید در میان قشر کودک جامعه صورت پذیرفت، افزود: در این جلسه ابتدا هر نفر یک بند از داستان مورد نظر را قرائت کرد و بند بعدی کتاب توسط نفر بعد ادامه یافت تا اینکه دور اول به پایان رسید و در مرحله بعد برای ایجاد سرگرمی با اشتباه خواندن هر فرد ادامه خواندن به دیگری واگذار می شد.

ولدی خرم، ادامه داد: به منظور تمرکز هر چه بیشتر اعضاء در خصوص کتاب قرائت شده سوالاتی در خصوص متن خوانده شده از حاضرین پرسیده شد تا آن ها به نحو موثرتری در امر خواندن شریک شوند و در پایان به تمامی شرکت کنندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.

منبع

می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «برگزاری برنامه های های متعدد ترویج کتابخوانی در همدان»