نفوذناپذیری کتاب در خانواده جلوی گسترش کتابخوانی را گرفته است


نفوذناپذیری کتاب در خانواده جلوی گسترش کتابخوانی را گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱

تعداد بازدید: ۱۰۱۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

در مراسم تجدید بیعت با امام (ره) مطرح شد

مجید غلامی جلیسه گفت: یکی از دلایل اصلی اینکه تاکــنـــون موفق نـــشـــده ایـــم کـــتــاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم، عدم نفوذ کتاب در خانواده هاست.به گزارش مهر، مراسم تجدید بیعت کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آرمان های امام خمینی (ره) همزمان با اولین روز هفته کتاب در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم نیکنام حسین پور مشاور امور منابع انسانی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، محمد اللهیار فومنی معاون توسعه کتاب و کتابخوانی، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی شهر تهران، مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب و جمعی از مدیران و کارکنان حوزه کتاب حضور داشتند.جلیسه در این مراسم گفت: ما که اهل کتاب هستیم و در زندگی روزمره با آن مانوسیم می دانیم که کتاب می تواند چه نقش تعیین کننده ای در استحکام خانواده ایفا کند و می تواند چقدر در ارتقای فرهنگی یک جامعه تاثیرگذار باشد.

شورای سیاستگذاری هفته کتاب شعار امسال را «آینده ای روشن، خانواده ای کتابخوان» انتخاب کردند که نشان دهنده اهمیت خانواده در این قضیه است.مدیرعامل خانه کتاب در ادامه خاطرنشان کرد: تک تک ما مسئولان، یکی از مسئولیت های جدی و مهمی را که می توانیم برای خود متصور شویم پیدا کردن راهی برای توسعه کتابخوانی در خانواده هاست. بدون تردید مسئولان این مسئله را لمس کرده اند که اگر تا الان موفق نشده ایم کتابخوانی را در جامعه گســتــرش دهیــم یکی از دلایل اصلی اش عدم نفوذ کتاب در خانواده هاست. یعنی با کمال تاسف خانواده ها آن مقدار که به مسائل دیگر توجه می کنند به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه ندارند.سخنران بعدی این مراسم اللهیاری بود که تاکید کرد: این سنت خوبی است که مسئولان کشور در مناسبت های مختلف برای تجدید بیعت و عرض احترام به مرقد امام خمینی ( ره ) می آیند. من در این مراسم و در حضور روح پرفتوح امام خمینی (ره) می گویم که فرزندان شما در نهاد کتابخانه ها، گرچه مراسم ادای احترام به شما را به صورت نمادین برگزار می کنند؛ اما این برنامه را فرصتی برای ارائه گزارش سالانه می دانند که مجالی است برای تجدید قوا و تجدید فکر، تا یک سال دیگر در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.وی افزود: جمع حاضر بر خود می بالد که در عصری زندگی می کند که عصر امام خمینی ( ره ) نام دارد و هرآنچه ما از لحاظ معنوی و فکری داریم ناشی از فکر و حرکت امام خمینی ( ره ) است.

امام خمینی ( ره ) در ۲۸ شهریور ســال ۶۷، پیامی به رئیس بنیاد شهید داد و در آن پیام به موضوع کتاب و کتابخوانی اشاره می کند. بخشی از این پیام دعوت فرزندان شهدا به علم آموزی است که در بخشی از آن به مفهوم انس با کتاب، سازندگی و ماندگاری اش اشاره می شود.

#شورای سیاستگذاری هفته کتاب شعار امسال را آینده ای روشن #خانواده ای کتابخوان
می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «نفوذناپذیری کتاب در خانواده جلوی گسترش کتابخوانی را گرفته است»