مسابقه کتابخوانی احسان


مسابقه کتابخوانی احسان

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

تعداد بازدید: ۸۴۵

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

حسن کشایی آرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مسابقه کتابخوانی «احسان» برگرفته از متن کتاب «به امید دیدار» از خاطرات دانش آموز شهید احسان بتولی آرانی در فضای مجازی آغاز شد.

فعال فرهنگی حوزه ایثار و شهادت شهرستان آران و بیدگل افزود: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج روحیه کتابخوانی بویژه در بین جوانان و نوجوانان به همت خانواده شهید احسان بتولی و با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی مذهبی شهرستان آران و بیدگل برگزار شده است.

کشایی، آخرین مهلت شرکت در مسابقه را ۲۴ تیرماه اعلام کرد و افزود: آیین قرعه کشی و اعلام برندگان مسابقه ۳۰ تیرماه همزمان با شب میلاد شهید احسان بتولی در موسسه زینبیه خواهران آران و بیدگل برگزار و به ۱۴ نفر از برگزیدگان به قید قرعه هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

نویسنده کتاب احسان افزود: شهید احسان بتولی دانش آموز بسیجی و امدادگر دفاع مقدس و تنها فرزند ذکور خانواده بتولی آرانی در مدت محدود تقریباً سه ماه حضور در جبهه ، ۴۰ نامه و یک دفترچه یادداشت از خود به یادگار گذاشت.

حسن کشایی افزود: این نوجوان بسیجی در واقع قالب مرسوم نامه نگاری را شکست و با نامه هایی با مضامین زیبای زندگی، تربیت، حال و هوای جبهه ، آن را به منشور زندگی تبدیل کرد.. این شهید هم خالق حماسه بود و هم راوی حماسه، گویی در یک دست سلاح و در دست دیگرش قلم بود.

این محقق و پژوهشگر حوزه ایثار و شهادت ادامه داد: شهید بتولی آرانی ۱۱ آبان ماه ۱۳۶۱ در سن ۱۸ سالگی در عملیات محرم در منطقه عین خوش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل به خاک سپرده شد.

دارالشهدای شهرستان آران و بیدگل با تقدیم ۸۴۱ شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشترین شهید را به نسبت جمعیت(بیش از یک درصد جمعیت) تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و رتبه نخست ایثارگری را از این لحاظ در کشور داراست.

علاقه مندان می توانند فایل منبع مسابقه احسان را از https://uupload.ir/view/be_omid_didar_compressed_35xr.pdf/ دریافت و با کلیک بر روی لینک مسابقه در فضای مجازی (اینجا) در این مسابقه فرهنگی شرکت کنند.

#مسابقه کتابخوانی احسان #کتاب «به امید دیدار» #احسان بتولی آرانی #فضای مجازی #شهرستان آران و بیدگل #ترویج فرهنگ ایثار و شهادت #نهادهای فرهنگی مذهبی #دارالشهدا #ایثار #شهادت #عملیات محرم #ایثارگری
می پسندم (۰) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی احسان »