تاکید ویژه ی دین اسلام بر کتاب و کتابخوانی


تاکید ویژه ی دین اسلام بر کتاب و کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۱

تعداد بازدید: ۱۳۰۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، سید حمید رضا کاظمی در آیین هفتمین دوره ی انتخاب کتاب سال استان لرستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر شهرستان پلدختر و با حضور مسئولین ، نویسندگان ، اصحاب فرهنگ و اساتید دانشگاه برگزار شد ، گفت : نقطه ی آغازین رسالت حضرت نبی اکرم (ص) بر اساس خواندن بوده و معجزه ی وی نیز کتاب بوده است .

وی افزود : قرآن کریم محلی برای مطالعه و تدبیر در گذشته و چراغی برای آینده است که 255 بار از واژه ی کتاب ، 582 بار از واژه ی علم و 2 بار از واژه ی قلم نام برده شده است .

رییس مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد : پیامبر اکرم (ص ) کسب علم را بر هر مسلمان واجب دانسته و همانگونه که در تاریخ اسلام می خوانیم از اسیران قریش در جنگ بدر می خواهد که به شرط آزادی ، هر یک به 10 مسلمان سواد بیاموزند .

کاظمی ادامه داد : امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود به اهمیت مطالعه و کتاب اشاره کرده اند و خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه ویژه ای به این حوزه دارد .

نماینده ی مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت : در چند سال گذشته خدمات شایانی در حوزه ی فرهنگ و هنر در این شهرستان صورت پذیرفته که باید بابت آن از مسئولین این حوزه در استان و کشور تقدیر و تشکر کرد .

مشاهده منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تاکید ویژه ی دین اسلام بر کتاب و کتابخوانی»