برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی


برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۰۴

تعداد بازدید: ۱۴۱۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

۶- خوابیدن، خوردن و آشامیدن را در حین رانندگی انجام ندهید. همچنین موبایل و وسایل جانبی را کم اثر کنید.

این موضوع را زیاد دیده ام، تا طرف می خواهد مطالعه کند، قهوه، چای، شیرینی، میوه، تخمه و … را در کنار خود می گذارد. ببینید من می فهمم که حال می ده، اما ممکنه به خاطر این فرعیات، کل مطالعه رو از دست بدید. اصل رو، فدای حاشیه نکنید. چند وقت این کار را نکنید، عادت می کنید، باور کنید.

در ضمن، هنگام مطالعه، تاثیر گوشی، لپ تاپ و وسایل مزاحم را به حداقل برسانید. اگر آدمی هستید که کلی آدم (مزاحم) در اطراف خود دارید می توانید از مطالعه در آخر شب، اول صبح، کتاب خانه، مترو یا حتی خودرو استفاده کنید. من چند وقتی در خودرو مطالعه کردم و جذاب بود. مخصوصا صندلیش برای نشستن و گذاشتن کتاب روی فرمان، تجربه جالبی بود (البته نه در حین رانندگی!).

۷- از مَناظر لذت ببرید. نگرانی ها و صحبت های احمقانه را بگذارید برای بعد از مسافرت.

قرار نیست در هنگام مطالعه، مشکلات اقوام خودتان و بشریت را حل کنید. روی کارتان تمرکز کنید و اگر می خواهید با کسی بحث، صحبت و …داشته باشید، بگذارید قبل یا بعد از مطالعه.

این اتفاق مخصوصا در خوابگاه یا منزل، زیاد اتفاق می افتاد. چون هیچ کس، مطالعه را جدی نمی گیرد. به نظرم بحث بی خود هیچ فایده ای ندارد و شما بهتر است با کسی که استدلال دارد بحث کنید. یا این که کتاب را کنار بگذارید و بحث کنید. همزمان این کار را نکنید. اگر می خواهید بدانید او واقعا استدلال می کند یا دنبال بحث الکی است، از او بخواهید کتاب و فصل مورد نظرش را عنوان کند و شما هم قول دهید آن را می خوانید!‍ ۸ سال است با این ترفند، بحث های احمقانه را پایان داده ام.

برای ادامه نکات با یار کتاب همراه باشید

#برای مطالعه و کتاب‌خوانی #از رانندگی آموز #اگر طالب فِیضی
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

آداب کتابخوانی!
۳۰

ارسال نظر برای «برای مطالعه و کتاب‌خوانی، از رانندگی آموز، اگر طالب فِیضی»