طعم تلخ کتابخوانی با زلزله کرمانشاه


طعم تلخ کتابخوانی با زلزله کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۱۶

تعداد بازدید: ۱۴۸۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

طعم تلخ کتابخوانی با لرزیدن کتاب های داستان و شعر در کرمانشاه

"شهر پهلوانان و شیرمردان و زنان اگرچه امروز آماج بی رحمی طبیعت قرار گرفته و اگرچه داغ سنگینی است و البته فراموش ناشدنی اما کمر خمیده کرمانشاه بعد از این داغ با همدردی مردمان سرزمینم قامت خواهد افراشت و به زندگی سلامی دوباره خواهد کرد."

این ها بخشی از درد و دل های فاطمه طارمی است که همیشه در غالب شعر منتشر می شد اما این بار وصف اتفاق ناگوار زلزله کرمانشاه بود که در گفتمانش هویدا شد.

این ماه هم سعی کردیم به سراغ کتاب هایی برویم که تازه به بازار نشر آمده اند.

اما به قدری فاجعه زلزله کرمانشاه تلخ بود که تصمیم بر آن شد تا کتاب های این شماره را به از دست رفتگان این فاجعه تقدیم کنیم.

مریم بصیری از داستان نویسی خبر داد

این روزها علاقه مندان زیادی هستند که دوست دارند، داستان نویسی را تجربه کنند.

جدا از ورک شاپ هایی که برای فراگیری نسل تازه داستان نویسی تشکیل می شود، مریم بصیری به تازگی کتابی را منتشر کرده با عنوان «فرآیند شکل گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» که از سوی انتشارات امیرکبیر به بازار عرضه خواهد شد.

این کتاب حاوی آموزش داستان، فیلم نامه و نمایشنامه نویسی است که در واقع پاسخی به دوستداران کتاب برای شناخت بیشتر شخصیت های داستان شان برمی گردد.

نویسنده معتقد است که این کتاب، به نوعی کتاب درسی به زبان ساده است که می تواند مخاطبان را با تمامی عناصر داستان و درام آشنا کند.

فهم این کتاب برخلاف برخی از آثار مشابه، آسان است و به تمامی افراد اهل مطالعه که علاقه مند به خواندن فیلم نامه و نمایشنامه هم هستند، کمک می کند تا بتواند با آشنا شدن با مباحث موجود، لذت کافی را از متنی که می خوانند ببرد.

نویسنده این کتاب در مقدمه اش آورده است، من سه سال تمام با کتاب های دور و برم و با کاغذها و لپ تاپم کلنجار رفتم تا این اثر خلق شود و بتوانم کمکی به نویسندگان جوان کرده و منابع معتبر در این رشته ها را نیز به آن ها معرفی کرده باشم.

مخاطب من هر کسی است که حتی یک جمله از کتاب به کارش آمده باشد و بتواند قدرت نوشتن خودش را تقویت کند.

درخشش دوباره «ملکه معما»

سال ۲۰۱۷ سال دوباره مطرح شدن آگاتا کریستی ملکه جنایت یا ملکه معما بود و آثار او با توجه به اقتباس های مختلف سینمایی و تلویزیونی مخاطبان بسیار داشت.

آگاتا کریستی «ملکه معما» (نامی است که ناشر فعلی او به وی داده است) در سال ۲۰۱۷ فرصتی دوباره برای مطرح شدن در حدی عالی یافت.

این رمان نویس و نمایش نامه نویس که در طول زندگی اش (از سال ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۶) به خوبی مطرح بود، حالا در قرن بیست و یکم به یکی از محبوب ترین خالقان آثار اسرارآمیز و معمایی بدل شده است.

سوفی هانا رمان نویس انگلیسی و خالق آثار جنایی معمایی معتقد است، در این کتاب یک استاندارد طلایی وجود دارد.

شکسپیر نویسندگان جنایی، که بر بسیاری تاثیر گذاشته، بر بسیاری از نویسندگان جنایی امروز.

این نویسنده از سوی بنیاد کریستی انتخاب شده تا داستان های جدیدی درباره موسیو پوآرو بنویسد که با عنوان «امضای قتل ها» در سال ۲۰۱۴ و«قوطی بسته» در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد و یک عنوان جدید آن نیز سال ۲۰۱۸ منتشر می شود.

کریستی در گذشته توسط افرادی که فکر می کردند او یک نویسنده ژانر است مطرح شده بود، در حالی که از نظر وی او مرشدی است که سبک ادبی جدی ای دارد و خطوط داستانی قوی را به درخشانی با حقایقی درباره طبیعت انسانی چون حسادت، انتقام و ترس ترکیب می کند.

بازنشر همه ۸۰ کتاب کریستی توسط یک یک ناشر آمریکایی منتشر شده است.سال ۲۰۱۱، ویلیام مارو شروع به بازنشر همه ۸۰ کتاب کریستی کرد که شامل ۶۶ رمان و ۱۴ مجموعه داستان کوتاه می شد و آنها را در فرمی واحد با جلد شومیز و در نسخه دیجیتال با بسته بندی جدید راهی بازار کرد.

یک کمپین تبلیغاتی نیزاز وی به عنوان «ملکه معما» یاد کرد و با جمع آوری نقل قول هایی از نویسندگان آثار معمایی معاصر درباره کریستی شامل لوییز پنی و سو گرافتون به تحسین کریستی پرداخت.

برای مدرن سازی این آثار مجموعه ای نیز از کارهای شنیداری با صدای ستارگانی چون دن استیونز بازیگر «دانتون ابی» به بازار راه یافت.

از سال ۲۰۱۳، ۱۱ عنوان از آثار کریستی از جمله «قطار شرق» و «مونگرام قتل ها» نوشته هانا به فهرست پرفروش های یو.اس.ای.تودی راه یافت.

شعرهایم در من می جوشد و خلق می شود

مژگان عباسلو به تازگی با کتابی از شعرهای تازه خود به بازار نشر آمده است.

این کتاب با عنوان های «از سیب ها بپرس» و «هم قفسان» نام دارد.

#طعم تلخ کتابخوانی با زلزله کرمانشاه
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «طعم تلخ کتابخوانی با زلزله کرمانشاه»