کتاب و کتابخوانی زیربنای فرهنگی کشور است


کتاب و کتابخوانی زیربنای فرهنگی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۳۰

تعداد بازدید: ۱۰۵۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهردخت وزیرپور ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی برای همگان مشخص است، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی زیربنای فرهنگی کشور است به همین علت مسؤولان ملی نگاهی ویژه نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی دارند.

وی با تأکید بر اینکه استان قم در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت مطلوبی دارد، اضافه کرد: در کتابخانه های این استان به نابینایان نیز توجه مطلوبی شده که این توجه قابل تقدیر است؛ امیدواریم حمایت های مادی و معنوی مسؤولان از خانواده نهاد کتابخانه های عمومی استمرار داشته باشد تا بتوانیم در عرصه فرهنگ به نتایج مطلوب تری برسیم.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطرنشان کرد: بخش کودکان و نوجوان در کتابخانه های مختلف سطح کشور راه اندازی شده است چراکه نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان اهتمام جدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کودکان امروزی آینده سازان کشور هستند، گفت: افراد باید از دورانی کودکی با فرهنگ کتابخوانی آشنا شوند تا در دوران بزرگ سالی با مشکلی روبرو نباشند.

وزیرپور از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گلایه کرد و ادامه داد: نهادها و مجموعه های مختلف باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم در سرانه کتابخوانی به جایگاه مورد نظر برسیم.

#تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «کتاب و کتابخوانی زیربنای فرهنگی کشور است»