کتاب بهترین ابزار معرفت شناسی/ سهم کتابخوانی در کشور پایین است


کتاب بهترین ابزار معرفت شناسی/ سهم کتابخوانی در کشور پایین است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۴

تعداد بازدید: ۱۱۶۹

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی انصاری پیش ازظهر چهارشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی اظهار کرد: سهم کشور در تولید کتاب و علاقه به نوشتن زیاد است اما در حوزه کتابخوانی تعداد علاقه مند رضایت بخش نیست.

حجت الاسلام انصاری افزود: در زمینه تولید کتاب سرمایه کم نداریم و تعداد زیادی از اهالی فکر و ادب علاقه مند به نوشتن هستند که باید در زمینه رشد و توسعه کتابخوانی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد:برای تحقق این امر باید اهالی علم و فرهنگ و کسانی که توانایی دست به قلم شدن دارند همت کنند و متولیان فرهنگی هم زمینه فعالیت را برای اهالی اهل قلم فراهم کنند.

وی عنوان کرد: تسهیل در چاپ کتاب و حمایت از ناشران از دیگر اقدامات است که زمینه را برای نوسعه و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه فراهم می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تاکید کرد: کتابخوانی را باید از سنین کودکی در فرزندان خود نهادینه و آنها را با مطالعه آشنا کنیم.

حجت الاسلام انصاری گفت: کتاب در نظام جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که در عصر امروز که هجمه های فرهنگی خانمان سوز دشمنان در صدد آسیب زدن به فرهنگ کشور ما است، این امر می تواند ما را مصون بدارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد صبح امروز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و تا هشتم آبان ماه جاری برپا است.

#ترویج فرهنگ کتابخوانی #راههای افزایش مطالعه
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «کتاب بهترین ابزار معرفت شناسی/ سهم کتابخوانی در کشور پایین است»