گسترش فرهنگ کتاب خوانی وظیفه تمام دستگاه هاست


گسترش فرهنگ کتاب خوانی وظیفه تمام دستگاه هاست

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

تعداد بازدید: ۱۰۸۳

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و مسئولان شهرستان مهر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در جریان بیست و چهارمین سفر شهرستانی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مُهر با موضوع بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار و همچنین از کتابخانه های عمومی شهرستان مُهر بازدید شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مُهر، با تأکید بر ضرورت همراهی همه نهادها در بحث گسترش فرهنگ کتاب خوانی، اظهار داشت: برای توسعه فرهنگی همه باید کمک کنیم؛ زیرا فرهنگ زیربنای همه امور است و بدون توسعه فرهنگی نمی توان انتظار توسعه اقتصادی داشت.

روح الله منوچهری خواستار همکاری بیشتر شهرداران در این زمینه شد و ابراز داشت: درآمد قانونی کتابخانه های عمومی سهم نیم درصد آن ها از درآمد شهرداری هاست؛ اما تاکنون شهرداری های شهرستان مُهر کمتر به این وظیفه قانونی خود عمل کرده اند.

منوچهری همچنین ابراز داشت: کتابخانه ها نباید به عنوان مخزن و محلی برای نگهداری کتاب دیده شود ، بلکه مفاهیم پویاتری دارد و باید با تأمین اعتبار از نیم درصد و برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و برنامه های متنوع به محیطی پویا، شاداب و جذاب برای نسل جوان تبدیل شود.

مجید غلام پور معاون فرماندار شهرستان مُهر نیز در ادامه این جلسه با تصریح اینکه خانواده مهم ترین نهادی است که می تواند از سنین کودکی فرزندان خود را با فرهنگ کتاب آشنا کند، بیان داشت: ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان نسل جوان در سال های اخیر بسیار سخت تر شده است؛ چراکه نسل جدید به سهولت به انواع امکانات و سرگرمی ها دسترسی دارد و برای هدایت آنها به سمت کتاب و کتابخوانی باید راهکارهای جدیدی تدوین شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در بخش نرم افزاری و شهرداری ها در بخش تأمین مالی و فرهنگی و همچنین عمل کردن به وظیفه خود می توانند در خصوص اشاعه فرهنگ کتابخوانی کمک بسزایی داشته باشند.

گفتنی است پس از جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مُهر ، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و هئیت همراه از کتابخانه های عمومی «شهید راستی» و «شهدای میرملکی» وراوی، «باقرالعلوم(ع)» شهر خوزی، «غدیر» گله دار، «اهل بیت» مُهر، «حضرت زینب» اسیر و «آیت الله فال اسیری» فال بازدید و با کتابداران این کتابخانه ها دیدار و گفت وگو کردند.

#راه کارهای افزایش زمان مطالعه #همکاری دستگاه های مختلف جهت افزایش زمان مطالعه
می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «گسترش فرهنگ کتاب خوانی وظیفه تمام دستگاه هاست»