تخصیص 25 میلیارد تومان در تلفیق بودجه برای ترویج فرهنگ/فضای کتاب‌خوانی مجازی گسترش یابد


تخصیص 25 میلیارد تومان در تلفیق بودجه برای ترویج فرهنگ/فضای کتاب‌خوانی مجازی گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۴

تعداد بازدید: ۱۱۴۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش ظهر امروز در آیین هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در مجتمع فرهنگی شهید مطهری طالب آباد اظهار کرد: آیات قرآن کریم جایگاه خاص و ویژه ای برای مطالعه و کتاب خوانی بیان کرده است که می طلبد جهت ترویج آن به آیات الهی توجه شود.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در ایران از 45 دقیقه عبور نمی کند تصریح کرد: با توجه به رغبت افراد به فضای مجازی می توان فضای کتاب خوانی مجازی در این محیط را تغذیه کرد تا حداقل در این فضا از نکات دانستنی بهره مند شوند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مجلس آماده ایم تا در فرهنگ کتاب خوانی کمک حال باشیم گفت: در سال گذشته 10 میلیارد بودجه برای کتاب خوانی در کشور تصویب شده بود که ما تلاش خود را مبنی بر تخصیص 15 میلیارد دیگر در تلفیق بودجه کردیم که تصویب آن کمک حال خوبی خواهد بود.

دلخوش، خطاب به مشاور دبیر کل نهادهای کتابخانه های کشور گفت: زمان بودجه گرفتن همیشه میسر نیست لذا باید گفت ارتباط کتابخانه های کشور با مجلس بسیار ضعیف است می توان با جلسات متفاوت، فراکسیون کتاب و کتاب خوانی در مجلس راه بیفتد.

وی در پاسخ به سؤال وزیرپور مبنی بر عدم همکاری مجلس گفت: ما در مجلس آدم های تأثیرگذار داریم که می توان با جلسات با آن ها مقصود را حاصل کرد.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تخصیص 25 میلیارد تومان در تلفیق بودجه برای ترویج فرهنگ/فضای کتاب‌خوانی مجازی گسترش یابد»