مسابقه «خواندن به‌وقت تابستان» برگزار می‌شود


مسابقه «خواندن به‌وقت تابستان» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۰۵

تعداد بازدید: ۱۴۵۲

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، روح الله منوچهری با اعلام این خبر گفت: این مسابقه باهدف برنامه ریزی برای بهبود اوقات فراغت گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، اشاعه فرهنگ کتابخوانی و آشنایی افراد با کتاب های برگزیده از طریق مراجعه به کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به برگزاری این مسابقه در دو رده سنی «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» درباره شیوه برگزاری، افزود: «خواندن به وقت تابستان» کمی متفاوت از شیوه های متداول مسابقات کتابخوانی و تکمیل پرسشنامه برگزار می شود و به شکلی جذاب تر به معرفی کتاب از زبان خواننده اختصاص دارد.

وی افزود: در این مسابقه علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی، یک کتاب از رده ادبیات انتخاب کرده و پس از خواندن آن، معرفی خود از منبع موردنظر را در فرمی مخصوص با عنوان «معرفی کتاب از زبان خواننده» ثبت کنند.

منوچهری همچنین با اشاره به نبود محدودیت برای منابع این مسابقه، تصریح کرد: معمولاً در مسابقات کتابخوانی شرکت کنندگان حق انتخاب ندارند و کتاب موردنظر و پرسش نامه های مسابقه از پیش تعیین می شود؛ اما شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ استانی می توانند از منابع گسترده کتابخانه در حوزه ادبیات، کتابی را برای معرفی انتخاب کرده و در جشنواره شرکت کنند.

وی تأکید کرد: همه کتاب های حوزه ادبیات در بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان، منبعی برای شرکت در بخش کودک و نوجوان این جشنواره به شمار می روند و منابع بخش بزرگسال نیز شامل همه کتاب های رده ادبیات کتابخانه های عمومی استان فارس است.

وی در ادامه با اشاره به راه های شرکت در این مسابقه تابستانه گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به هر یک از ۲۲۳ کتابخانه عمومی استان، کتاب موردعلاقه و فرم «معرفی کتاب از زبان خواننده» را دریافت کرده و پس از نوشتن معرفی و تکمیل مشخصات فردی، آن را به نزدیک ترین کتابخانه عمومی تحویل دهد.

منوچهری در پایان با اشاره به فرصت شرکت در این مسابقه از ۱۰ مرداد تا ۳۱ شهریورماه، یادآور شد: این مسابقه بزرگ فرهنگی در دو مرحله شهرستانی و استانی داوری خواهد شد و آئین تقدیر برگزیدگان استانی نیز هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آبان ماه برگزار می شود.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی www.farspl.ir یا یکی از کتابخانه های عمومی استان مراجعه کنند. همچنین دبیرخانه این مسابقه با شماره های تماس «۵ - ۳۲۲۷۶۹۳۰ داخلی ۱۳۵ » پاسخگوی سوألات شرکت کنندگان خواهد بود.

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه «خواندن به‌وقت تابستان» برگزار می‌شود»