جشنواره رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل بیت(ع) است


جشنواره رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل بیت(ع) است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۷

تعداد بازدید: ۱۲۳۳

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در یادداشتی ضمن تقدیر از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری سالانه جشنواره کتابخوانی رضوی، این مهم را در ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) و نهادینه کردن عادت به کتابخوانی در جامعه، مؤثر دانست. در این یادداشت آمده است:

«در سال های اخیر شاهد اقدام تحسین برانگیز دستگاه های فرهنگی مسئول در جهت برگزاری سلسله برنامه های فرهنگی هنری رضوی؛ از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده ایم.

این اتفاق مبارک را فرصت شمرده و عموم مردم فرهنگ دوست استان اردبیل اعم از کودکان، نوجوانان، بزرگ سالان و خانواده های محترم را به شرکت در بخش های مکتوب و اینترنتی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بهره مندی از مطالب مفید ۶ کتاب معرفی شده در جشنواره دعوت می کنم.

بی شک، جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع)، نهادینه شدن عادت به کتابخوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود. لذا به همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی و سازمان های مردم نهاد، مشارکت در این جشنواره را توصیه می کنم.

امید که همه عزیزان از برکات معنوی و معارف برآمده از این جشنواره بهره مند شوند.»

گفتنی است در پی صدور بیانیه و دعوت نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل از مردم برای شرکت در جشنواره کتاب خوانی رضوی، اکبر شیخ، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در پیامی از آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، به دلیل همراهی و رهنمودهای لازم در خصوص جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تقدیر و تشکر کرد.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «جشنواره رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل بیت(ع) است»