کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش برتر به مردم معرفی شود


کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش برتر به مردم معرفی شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۲۵

تعداد بازدید: ۱۱۹۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

حجت الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: با توجه به اینکه در دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع بر روی مطالعه و کتابخوانی تاکیدات فراوان داشته اند و در قرآن و دین نیز به آن سفارش شده است، متاسفانه کشور ما درصد کمی از آن را به خود اختصاص داده است از این رو برای یک کشور انقلابی، جهادی و کشوری که الگوی کشورهای اسلامی قرار می گیرد مطلوب نیست.

وی افزود: از این رو باید تحولی در کشور ایجاد شود که موضوع کتاب و کتابخوانی رونق پیدا کند، بنابراین مسؤولان باید مبانی برای این موضوع مطرح کنند و آن را فرهنگ سازی کنند که موضوع فرهنگ امروزه بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام سیفی خاطرنشان کرد: همچنین باید به شکل و دسته بندی کتاب نیز پرداخته شود که این امر در فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی نیز اهمیت دارد و مفید است و باید از شرایط جدید استفاده کنیم.

امام جمعه زنگی آباد اظهار داشت: کتاب باید به وسیله رسانه معرفی شود که این کار بسیار کم در کشور انجام می شود، همچنین رسانه بخش عظیم و جامعی از کارها را در بحث کتاب می تواند انجام دهد که امیدوار هستیم در دولت آینده این کار انجام شود و رسانه انجام وظیفه کند.

وی در پایان گفت: متاسفانه در کشور ما قدر و ارزش کتاب را نمی دانند و دولت باید تلاش کند و ایجاد انگیزه کند و به عنوان یک ارزش برتر به مردم معرفی شود تا در خانواده به آن اهمیت دهند

منبع

می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش برتر به مردم معرفی شود»