متروی تهران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی


متروی تهران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۷

تعداد بازدید: ۱۱۰۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد بنی حسن معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: باغچه کتاب یکی از طرح هایی است که همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ایجاد شد؛ این طرح در قالب فضاسازی حجمی به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با این رویداد بزرگ فرهنگی در ایستگاه شهر آفتاب احداث شده است.

وی افزود: دراین فضاسازی حجمی از کتاب های منتخب در حوزه های مختلفی مانند ادبیات کهن، ادبیات و رمان خارجی، کودک و نوجوان، مقاومت، طنز و معارف دینی به عنوان نمادهای کتاب و کتاب خوانی استفاده شده است که این نمادها در ابعاد بزرگ به محض خروج از ایستگاه مترو شهر آفتاب در معرض دید مسافران متروی شهر آفتاب قرار گرفته است.

بنی حسن گفت: هدف از این کار ارج نهادن به یار مهربان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است.

- دورهم خوانی کتاب در مترو تهران با حضور هنرمندان وی همچنین از اجرای ویژه برنامه ی ویژه فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین شهروندان در ایستگاه های منتخب متروی تهران خبر دادو گفت: دورهم خوانی کتاب در مترو تهران با حضور هنرمندان در ایستگاه مترو شادمان در حال برگزاری است تا مسافران شهر زیرزمینی لذت مطالعه کتاب و کتاب خوانی را در کنار چهره های مطرح و مردمی تجربه کنند.

- استقرار غرفه های فروش کتاب در ایستگاه های منتخب مترو بنی حسن افزود: در ایام برپایی نمایشگاه کتاب و با توجه به افزایش حجم تردد مسافران علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی، غرفه های فروش کتاب در ایستگاه های منتخب مترو نیز مستقر هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه به منظور ایجاد فضای بصری مناسب با نمایشگاه کتاب در ایستگاه های مترو، فضاسازی محیطی انجام شده است افزود: محتوای این فضا سازی ها ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان مسافران شهر زیرزمینی است.

وی ادامه داد: نصب سازه های حجمی در طرح های مختلف و به ویژه در ایستگاه مترو شهر آفتاب هماهنگی بصری لازم با موضوع نمایشگاه کتاب را در مترو تهران ایجاد کرده است.

منبع

می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «متروی تهران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی»