استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب‌های مفید


استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب‌های مفید

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۱

تعداد بازدید: ۱۱۳۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، در این دیدار با نقل حدیثی از امام علی(ع)، کتاب را مایه آرامش دانست و افزود: آمارها نشان می دهد سرانه مطالعه در کشور، علیرغم تأکید فراوان پیشوایان دینی ما و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، وضعیت مطلوبی ندارد.

وی در این خصوص گفت: لازم است بستر مناسب برای تبلیغ کتاب و شناساندن کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف شهر و اماکن پرتردد فراهم شود و در این راستا، علاوه بر تلاش ویژه مجموعه کتابخانه های عمومی، سایر نهادهای فرهنگی شهر نیز باید همکاری کنند.

امام جمعه مهریز با اشاره به فعالیت های فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و تلاش کتابداران مهریزی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تأکید کرد: باید از ظرفیت تریبون نمازجمعه برای معرفی کتاب های مفید به مردم و همچنین ترغیب آحاد جامعه به کتابخوانی استفاده شود.

وی همچنین پیشنهاد داد در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان راهکارهای افزایش مطالعه و تشویق مردم به کتابخوانی، موردبررسی قرار گیرد.

گفتنی است؛ ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان، عملکرد و فعالیت های فرهنگی در این حوزه و مشکلات کتابخانه های عمومی مهریز توسط سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، بخش دیگری از این جلسه بود.

منبع: اداره کتابخانه های عمومی کشور

می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب‌های مفید »