مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی قصه ننه علی برگزار شد


مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی قصه ننه علی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۵

تعداد بازدید: ۴۵۷

ثبت کننده:

به گزارش شهرآرانیوز، بدون شک، یکی از ماندگارترین تصاویر ثبت شده از شهدای دوران دفاع مقدس، تصویری از دو شهید است که بر اثر اصابت گلوله تک تیرانداز عراقی، به دیدار حق شتافته اند. تصویری که به گفته «احمد دهقان» نویسنده کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» مربوط به ۲۱ دی ماه سال ۶۵ و سومین روز عملیات کربلای ۵ در شلمچه است. وقتی که گروهی از نیرو های ایرانی در محاصره نیرو های عراقی گرفتار می شوند، عباس حصیبی (شهید سمت چپ) و علی شاه آبادی (شهید سمت راست) کنار هم نشسته بودند و گلوله تک تیرانداز عراقی، پس از برخورد به سر شهید حصیبی، از آن عبور کرده و به سر شهید شاه آبادی اصابت می کند.

اما «مرتضی اسدی» از نویسندگان جوان کشور، چند سال پیش تصمیم می گیرد خانواده شهید شاه آبادی را پیدا کند و خاطرات این شهید را به تصویر بکشد. در جستجوی خود، متوجه می شود که برادر بزرگتر شهید علی شاه آبادی به نام شهید «امیر شاه آبادی» نیز ۳ سال پیش از وی به شهادت رسیده است. در جریان جستجوی خاطرات این شهیدان، تصمیم می گیرد به جای روایت خاطات شهیدان، خاطرات مادر این دو شهید را که زندگی متفاوتی داشته را روایت کند و اینگونه است که کتاب «قصه ننه علی» شکل میگیرد و پس از چاپ توسط انتشارات حماسه یاران، روانه بازار نشر می شود.

اما گروه تبلیغی جهادی سیدالشهدا (ع) مشهد، تصمیم گرفت تا در قالب برگزاری یک مسابقه کتابخوانی، این کتاب را به مخاطبان معرفی کند و سهمی در روایت سیره و زندگی مادران شهدا داشته باشد و امشب نیز مراسم اختتامیه این مسابقه کتابخوانی، در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و خانواده های شهدا برگزار شد، خانم «زهرا همایونی» مادر شهیدان شاه آبادی به بیان خاطراتی از دوران زندگی شهیدان امیر و علی شاه آبادی پرداخت.

در ادامه این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان شاه آبادی، از خانم «زهرا همایونی» مادر این شهیدان نیز تجلیل به عمل آمد.

در بخش پیانی مراسم نیز برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کتاب «قصه ننه علی» هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند.

#مسابقه کتابخوانی قصه ننه علی #دفاع مقدس #مراسم اختتامیه #شلمچه #مسابقه کتابخوانی #مخاطب #شهید #مراسم #فرهنگی #نویسنده
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی قصه ننه علی برگزار شد»