مسابقه بزرگ کتابخوانی آب هرگز نمی‌میرد


مسابقه بزرگ کتابخوانی آب هرگز نمی‌میرد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۰

تعداد بازدید: ۶۵۲

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «آب هرگز نمی میرد» نوشته حمید حسام با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج استان و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در گیلان برگزار می شود.

این مسابقه فرهنگی از ۵ شهریور به صورت الکترونیکی با ثبت نام از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد www.samakpl.ir آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می توانند ضمن مطالعه کتاب و پاسخ به سؤالات در این رویداد فرهنگی مشارکت کنند. طبق اعلام دبیرخانه برگزاری این مسابقه، شرکت برای عموم آزاد است و اسامی برندگان همزمان با هفته دفاع مقدس اعلام خواهد شد.

گفتنی است، حمید حسام در کتاب «آب هرگز نمی میرد» (تحسین شده از سوی رهبر معظم انقلاب) به بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس می پردازد و این کار را در خلال روایت خاطرات یکی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع)، میرزامحمد سلگی، انجام می دهد. این نویسنده روایت خود را از بدو تولد میرزامحمد سلگی آغاز می کند تا مخاطب را بیشتر با شرایط زندگی او، خانواده و اندیشه هایش آشنا کند. حاج میرزا در کودکی برای کمک به پدرش تحصیل را رها می کند و به کشاورزی روی می آورد و پیشه ی پدر را دنبال می کند. او در نوجوانی برای زندگی بهتر همراه با برادر بزرگترش برای کار راهی تهران شده و با دنیایی جدید آشنا می شود. در فصل های پیش از آغاز جنگ مخاطب با خانواده ی این شخصیت آشنایی می شود. عکس هایی که در پایان هر فصل درباره ی شخصیت ها و مکان ها وجود دارد به جذابیت و اعتبار روایت می افزاید.

#مسابقه بزرگ کتابخوانی آب هرگز نمی‌میرد #روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان #حمید حسام #اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی #بنیاد شهید و امور ایثارگران #بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان #معاونت اجتماعی نیروی انتظامی #گیلان #الکترونیکی #هفته دفاع مقدس #رهبر معظم انقلاب #نویسنده #جنگ #لشکر #فرمانده #مسابقه کتابخوانی آنلاین
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه بزرگ کتابخوانی آب هرگز نمی‌میرد»