شانس‌های احتمالی دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷


شانس‌های احتمالی دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱

تعداد بازدید: ۱۳۲۳

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

با نزدیک شدن به زمان اعلام برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ گمانه زنی ها در خصوص شانس های احتمالی دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ بسیار افزایش یافته و در نتیجه جایگاه افراد در لیست های گمانه زنی تغییر یافته است. طبق آخرین آمار سایت لد بروکس در حال حاضر نگوگی واتیونگو شانس اول دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ می باشد.

سامانه یارکتاب تا به حال بر اساس آمار سایت لد بروکس ۱۲ نفر از نویسندگانی که شانس بیشتری برای کسب این جایزه را دارند معرفی نموده، اگرچه ذکر این نکته ضروری است که آمار ارائه شده توسط این سایت بر اساس پیش بینی هاییی که تا روز اعلام نتایج نیز ادامه دارند تغییر می کند، لیکن اسامی مطرح شده کماکان پا برجا هستند.

در این قسمت به معرفی چند نویسنده دیگر که نام آنها در رده بندی سایت مذکور وجود دارد می پردازیم:

1. دان دلیلو

دنالد ریچارد که با نام ادبی دان دلیلو شناخته می شود نویسنده آمریکایی با اصلیت ایتالیایی می باشد که کار نویسندگی را در سنین جوانی و بعد از ترک شغل قبلی خویش (نویسنده آگهی تبلیغاتی) آغاز نمود. وی در طی دوران نویسندگی بسیار موفق عمل کرده است و جوایز ادبی متعددی را دریافت کرده است و در گمانه زنی های مختلف یکی از شانس های دریافتجایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ به حساب می آید. نوشته های دان دلیلو غالبا در خصوص جنگ سرد، فن آوری و دنیای دیجیتال، ورزش، پیچیدگی های زبانی، نمایش هنری، سیاست، اقتصاد و تروریسم جهانی می باشد. وی در جایی نظرش در رابطه با وظیفه یک نویسنده را اینگونه بیان می دارد: «به اعتقاد من وظیفه اصلی یک نویسنده این است که بر ضد و علیه خواسته ها و مواردی که نظام قدرت می خواهد که بر مردم تحمیل کند بنویسد. یک نویسنده باید مقابل قدرت و سیاست و سیستم مصرف گرایی جهانی باشد.» وی در زمینه نوشتن رمان، داستان و نمایشنامه فعالیت نموده است و از مهمترین کتاب های دان دلیلو که برخی از آنها در ایران نتیز ترجمه گردیده اند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آمریکانا (۱۹۷۱)، نقطه پایان (۱۹۷۲)، خیابان جان بزرگ (۱۹۷۳)، برفک (سروصدای سفید) (۱۹۸۵)، لیبرا (۱۹۸۸)، مائو دوم(۱۹۹۱)، زیرزمین (۱۹۹۷) بادی آرتیست (۲۰۰۱)، جهان وطن (۲۰۰۳)، خون عشق دروغین (۲۰۰۵)، به خاک افتاده (۲۰۰۷)،نقطه اومگا (۲۰۱۰)، صفر ک (۲۰۱۶).

#شانس‌های احتمالی دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

خوب است
۱۰

ارسال نظر برای «شانس‌های احتمالی دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷»