شرکت 240 نفر در دومین جشنواره کتابخوانی کتابان در ساری


شرکت 240 نفر در دومین جشنواره کتابخوانی کتابان در ساری

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۱۲

تعداد بازدید: ۱۳۳۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

محمد رستمی، دبیر دومین جشنواره کتابخوانی کتابان، امروز (12 آذر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: 290 نفر در این دوره ثبت نام کردند و از این تعداد 240 نفر شرکت نمودند که در مقایسه با دور اول در سال گذشته با 2 و نیم درصد رشد، روبرو شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره با چهارگروه سنی 9-8، 10 و 11، 14-12 و 17-15، برگزار می شود که به هر گروه سنی، پنج عنوان کتاب با موضوع ادبیات کلاسیک، ادبیات معاصر، نمایشنامه، شهر و ادبیات جهانی، داده شد.

رستمی بیان کرد: مهرماه، فرخوان دومین جشنواره کتابخوانی کتابان، داده شد و 20 آبان، آخرین مهلت ارائه آثار بود.

مدیر مسئول فرهنگسرای نی ریز ابراز کرد: در این مهلت، کتاب ها از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره، خوانده و به صورت نقاشی، نمایشنامه، خلاصه نویسی، داستان، عکاسی، اسلاید، انیمیشن، نقالی و .. ارائه شد.

وی گفت: این دوره از جشنواره هم از لحاظ کمی و هم کیفی به مراتب بالاتر از دوره اول بود که در سال آینده، سومین دوره جشنواره در تابستان، برگزار خواهد شد.

رستمی اظهار کرد: یک ششم شرکت کنندگان از شهرهای اطراف ساری بودند اما در سال آینده به صورت استانی برگزار می شود تا حتی از شهرهای دور از مرکز مازندران نیز بتوانند در این جشنواره، شرکت کنند.

وی بیان کرد: سال پنجم جشنواره کتابخوانی کتابان با رایزنی های بعمل آمده به صورت ملی، برگزار خواهد شد تا تمام علاقه مندان در این جشنواره، حضور یابند.

رستمی ابراز کرد: 250 هزار تومان، کارت هدیه به همراه لوح تقدیر و 50-100 هزار تومان، بن کتاب برای نفر اول دومین جشنواره کتابخوانی کتابان در نظر گرفته شده است و 200 هزار تومان و 150 هزار تومان، کارت هدیه به همراه لوح تقدیر و بن کتاب به ترتیب به نفرات دوم و سوم، اهداء می شود و به نفرات شایسته تقدیر، هدایایی در خور آنها، داه می شود.

وی گفت: در این جشنواره با شیوه نامه ای متفاوت، مطالعه کتاب صورت می گیرد اما دریافت آن از سوی هیئت داوران با میزان عمق درک و دریافت مطالب بهترین یار و همچنین خلاقیت و استعداد در چگونگی ارائه مجدد به مخاطب، مورد نظر است.

رستمی اظهار کرد: نهادها و تشکیلات هم راستای جشنواره باید با حمایت های مالی خود جهت هر چه بهتر برگزار شدن آن از لحاظ کمی و کیفی، تاثیرگذار باشند.

وی ابراز کرد: آیین اختتامیه دومین جشنواره کتابخوانی کتابان، سه شنبه (14 آذر)، ساعت 16 در ساری، خیابان شهبند، پارک شهبند، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با همت فرهنگسرای نیریز، شهر کتاب ساری، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، شهرداری ساری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان، برگزار می شود.

#شرکت 240 نفر در دومین جشنواره کتابخوانی کتابان در ساری
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «شرکت 240 نفر در دومین جشنواره کتابخوانی کتابان در ساری»