برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در قم


برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در قم

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۳

تعداد بازدید: ۱۴۴۷

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم به تشریح برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان پرداخت و گفت: این جام دو دوره است که در سطح کشور برگزار می شود و در شهر قم نیز برای اولین بار است که این جام برگزار شد.

حجت الاسلام علی اسماعیلیان اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان در سطح کشور، جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام نیز بر اهمیت کتابخوانی و کسب دانش تاکید فراوان دارد، گفت: امیدواریم که با اجرای این طرح بتوانیم از دوران کودکی و نوجوانی، فرزندان خود را به امر کتابخوانی علاقه مند کنیم و فرهنگ کتابخوانی را در آنها نهادینه سازیم.

وی تاکید کرد: شایسته است که ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه، نسل جوان را با نویسندگان و شاعران برجسته و معاصر کشور آشنا سازیم و نیز کتاب های سودمند را برای مطالعه به آنها معرفی کنیم.

وی مطالعه کتاب را وسیله ای برای تامین غذای روح انسان دانست و خاطرنشان کرد: لازم است که در مرکزهای گوناگون علمی و کتابخانه های کشور، بانک های اطلاعاتی به منظور معرفی کتاب های مفید برای سنین مختلف راه اندازی شود تا مراجعان با خیالی آسوده بتوانند به کتاب های سودمند دسترسی داشته باشند.

حجت الاسلام اسماعیلیان از راه اندازی دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهر قم خبر داد و گفت: در سال جاری 90 مربی و تسهیلگر از مرکزهای مختلف شهر مانند کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارگاه های آموزشی در این زمینه شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری این طرح در فصل تابستان افزود: با توجه به تعطیلی مدرسه ها در این فصل، دانش آموزان که مخاطب اصلی در اجرای این طرح بودند، از دست ما خارج شدند و از میان 90 مربی آموزش دیده، 40 مربی توانستند باشگاه خود را در این زمینه برگزار و فعال کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه به دست آمده در سال جاری، برای سال های آتی باید این طرح در زمانی شروع شود که برگزاری آن همزمان با فصل تابستان و تعطیلی مدارس نباشد، تا بتوانیم دانش آموزان را در این مساله بیشتر فعال کنیم و مشارکت دهیم.

حجت الاسلام اسماعیلیان همچنین از اهتمام مدیران استان به مسایل فرهنگی در سطح استان تقدیر و سپاسگزاری کرد و گفت: تقاضا داریم که همت و همکاری نهادها و اداره های مختلف در برگزاری این جام ادامه داشته باشد تا در سال های آینده شاهد حضور باشگاه های بیشتری در این جام باشیم.

#برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در قم
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در قم»