گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است


گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۲

تعداد بازدید: ۱۳۹۹

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اراک گفت: ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی مهم ترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا زارعی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اراک که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتاب خوانی در جامعه اسلامی بسیار بالا است تا جایی که خداوند در قرآن به آن قسم یادکرده است.

وی افزود: یکی از کارهایی که می توان در توسعه و ارتقا فرهنگ نقش مهمی ایفا کند خواندن کتاب و ترویج آن بین تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اراک تصریح کرد: اگر امروزه در برخی کشورها موفقیت و پیشرفتی را مشاهده می کنیم نشان دهنده این است که آمار مطالعه در آنجا بسیار بالا بوده است.

زارعی با اشاره به تأثیر مطالعه در فرهنگ انسان ها گفت: ارتقا و افزایش سطح دانش افراد جامعه را از آسیب های اجتماعی دور کرده و موجب سلامت جامعه می شود.

وی ادامه داد: انس گرفتن نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی با دانش و مطالعه موجب افزایش سطح اطلاعات عمومی آنان می شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اراک تأکید کرد: فرهنگ مطالعه باید در بین خانواده ها رشد کند که این مهم تلاش همه مسئولین را می طلبد.

زارعی با بیان اینکه افزایش شبکه های اجتماعی بازهم نتوانسته از ارزش کتاب بکاهد، تصریح کرد: در همه دوره ها کتاب به عنوان ارزش بوده است و باید از این کالای ارزشمند در راستای ارتقای سطح علمی کشور به درستی بهره گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار اراک با اشاره به لزوم حمایت مسئولان در ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین مردم گفت: اگر مسئولان خواستار پیشرفت در جامعه هستند باید کتاب و کتاب خوانی را در بین اقشار جامعه ترویج دهند.

زارعی بیان کرد: سلامت فکری جامعه از طریق خواندن کتاب به دست می آید.

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است»