امکان مشارکت گروه‌های مختلف، ویژگی مهمی برای جشنواره کتاب خوانی رضوی است


امکان مشارکت گروه‌های مختلف، ویژگی مهمی برای جشنواره کتاب خوانی رضوی است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۲۲

تعداد بازدید: ۱۱۳۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان امکان مشارکت گروه های مختلف سنی را در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از محاسن برگزاری این جشنواره دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی همدان، سعید جامه بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، به تأثیرات برگزاری جشنواره ها و مسابقات کتابخوانی در ارتقاء سرانه مطالعه پرداخت.

وی اظهار داشت: در طول سال، مسابقات کتابخوانی متعددی برگزار می شود و با معرفی کتاب های خوب ارزشی، زمینه بالا رفتن سرانه مطالعه نیز ایجاد می شود. ویژگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی این است که نخست فراگیر بوده و در چند بخش مختلف از رده کودک تا بزرگ سال برگزار می شود و نیز در ارتباط با هشتمین امام شیعیان بوده که روی اعتقادات نسل های مختلف کشور کار می کند. در واقع برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، سرانه مطالعه را بالا می برد. در حال حاضر نوجوانان و جوانان در استفاده از اینترنت و موبایل نه تنها از مطالعه فاصله گرفته اند بلکه ارتباط آن ها با مفاهیم عمیق دینی ضعیف شده، اما کتاب خواندن آن ها نه تنها باعث بالا رفتن سطح مطالعه می شود بلکه با اصول دینی و مبانی اعتقادی ارتباط قوی پیدا می کنند و به همین خاطر از جشنواره رضوی استقبال چشمگیری می شود.

جامه بزرگی به تأثیر مسابقات کتابخوانی از آثار اهل بیت (علیهماالسلام) بر غنی کردن فرهنگ اسلامی تأکید کرد و گفت: جشنواره رضوی نه تنها کتابخوانی بلکه حوزه های مختلف هنری را در برمی گیرد که این امر باعث ارتقای سطح باورهای دینی می شود.

وی نقش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در زندگی های امروزی را مهم دانست و گفت: پاشنه آشیل زندگی های امروزی متأسفانه همین است که فرهنگ های مضر، از طریق کانال های ماهواره ای، گوشی های تلفن همراه و... فرهنگ غربی القا می شود. در واقع غربی ها بیش از ما در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند؛ متأسفانه شاهد تغییراتی در جامعه هستیم که باعث شده فاصله جوانان از مفاهیم دینی بیشتر شود؛ در حال حاضر مهم این است که بتوانیم افراد را چه از طریق مطالعه، چه از طریق نرم افزارهای مختلف موبایل و اینترنت و یا از طریق ایجاد شبکه های مختلف به مفاهیم دینی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه نیز گفت: توسعه به شرطی محقق می شود که جوانان آماده مطالعه باشند و کمتر از مطالعات سطحی در فضای مجازی استفاده کنند.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «امکان مشارکت گروه‌های مختلف، ویژگی مهمی برای جشنواره کتاب خوانی رضوی است»