تخصیص اعتبار به کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود


تخصیص اعتبار به کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۹

تعداد بازدید: ۱۱۴۷

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان سوم اسفند ماه به ریاست سید محمد احمدی، فرماندار این شهرستان و با حضور زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی لاهیجان؛ مسئولین کتابخانه های عمومی و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان در فرمانداری لاهیجان برگزار شد.

فرماندار لاهیجان در ابتدای این نشست ضمن بیان اینکه حکومت ما حکومت اسلامی و دین ما نشأت گرفته از کتاب است، گفت: هر هدایت و رهنمودی که در زندگی دنیوی و اخروی نیاز داریم برگرفته از کتاب است، قرآن کتابی هدایتگر برای ما مسلمانان است.

سید محمد احمدی افزود: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و رسیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه، نیازمند اقدام جهادی ما در این مسیر است؛ در سبک های مدیریت با اصلی به نام «مدیریت بر مبنای دانایی» مواجه هستیم که تاکید می کند مدیرانی موفق خواهند بود که الگوی آن ها بر اساس دانایی محوری باشد و این دانایی محوری یعنی اینکه مدیریت علم محور را در سازمان خود ترویج دهند؛ این امر نیازمند شناسایی نیروهایی است که در یک سازمان بر پایه دانش، علم و اصول صحیح در حال فعالیت هستند؛ متاسفانه این مبحث گاها به یک حلقه مفقود در سازمان تبدیل می شود.

وی افزود: در بحث کتاب خوانی نیز علی رغم همه تلاش های در حال انجام نیازمند یک حرکت جهادی و جهشی هستیم؛ باید باور داشت که تخصیص اعتبار به مقوله کتاب و کتابخوانی برای ما سرمایه محسوب می شود، نه هزینه؛ این تفکر باید میان ما نهادینه شود.

سید محمد احمدی با تأکید بر اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی از مهم ترین موضوعات فرهنگی در کشور به شمار می رود افزود: کتابخانه و کتابخوانی با ارتقاء سطح دانش و انتقال اطلاعات، فرهنگ و تمدن و سایر تبعات مثبت مرتبط است که می تواند خارج از فضاهای الکترونیکی، مجازی و دیجیتالی بیشتر مثمر ثمر واقع شود.

فرماندار لاهیجان همچنین تأکید کرد: در بحث کتابخوانی با وجود تمامی کم و کاستی ها می بایست با هدف گذاری درست و برنامه ریزی های صحیح در مسیر توسعه و رشد کتابخانه های عمومی شهرستان گام برداریم؛ بر این باوریم این شهرستان به دلیل ظرفیت های ویژه ای که در خود جای داده است نیازمند نگاهی ویژه در بحث کتابخوانی است. در لاهیجان ظرفیت قابل توجهی در بحث گردشگری وجود دارد که می توان از آن برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دانش افزایی استفاده کرد.

زهرا بدن آرا رشد شاخص های مطالعه از جمله فضای مطالعه، امانت و اعضا در شهرستان لاهیجان و نیز توجه به برنامه های ترویجی در این حوزه از سوی شهرداری و سایر مسئولین شهرستان را یکی از عوامل مهم این انتخاب عنوان کرد و گفت: لاهیجان در بحث سرانه امانت کتاب توسط اعضا در رتبه دوم استان قرار دارد که این امر نشان دهنده علاقه مندی مردم این شهرستان به مقوله مطالعه است.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تخصیص اعتبار به کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود»