حضور ۱۰۲ تیم در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور


حضور ۱۰۲ تیم در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱

تعداد بازدید: ۹۹۷

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، علی اصغر سیدآبادی در آیین گشایش کارگاه آموزش مربیان باشگاه های کتاب و کتاب خوانی منطقه آزاد اروند در مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آبادان با اشاره به این که تاکنون هشتاد شهر برای برگزاری کارگاه های آموزشی اعلام آمادگی کرده اند، افزود: اجرای موفق طرح دو هزار باشگاه کتاب خوانی کودک و نوجوان در کشور با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر انتقادی، از دستاوردهای دولت است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، کتاب خوانی کنش گرانه مورد توجه است تا کودکان و نوجوانان کتاب بخوانند، با هم گفت وگو کنند و آن را به صورت مستدل مورد ارزیابی قرار دهند.

سیدآبادی اضافه کرد: با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با فرهنگ کار مشارکتی و گروهی آشنا می شوند و در کنار یکدیگر این مهم را تمرین می کنند؛ کتاب می خرند و با هم مبادله و با حفظ احترام متقابل به نقد و نظر یکدیگر گوش فرا می دهند.

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: هدف این باشگاه ها ترویج و گسترش مشارکت مردمی در قالب نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ است زیرا از سوی شهروندان علاقه مند تشکیل شده و مستقل از دولت مدیریت می شود.

سیدآبادی یادآور شد: مربیان شرکت کننده، پس از برگزاری کارگاه ها، حلقه هایی با حضور ١٢ دانش آموز تشکیل می دهند.

وی با بیان این که آموزش جام باشگاه کتاب خوانی از فروردین امسال آغاز شده و باشگاه ها نیز تا خرداد سال جاری راه اندازی می شوند، اظهار کرد: این طرح به دنبال آن است تا دانش آموزان در فصل تابستان فرصت مناسب برای مطالعه کتاب داشته باشند.

سید آبادی گفت: سال گذشته بیش از دو هزار باشگاه در سراسر کشور تشکیل شد و پیش بینی می شود، امسال پنج هزار باشگاه در دومین دوره جام باشگاه کتاب خوانی حضور داشته باشند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این مسابقات را در مرحله نخست، گسترش کتاب خوانی و خرید کتاب مورد علاقه از سوی این قشر عنوان کرد و توضیح داد مرحله بعدی این طرح، تشویق بچه ها به بحث و گفت وگوی گروهی است تا در مرحله آخر کودکان بتوانند پس از خواندن کتاب در مورد آن نقد نوشته و به نویسنده کتاب ارایه دهند.

منبع

می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «حضور ۱۰۲ تیم در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور»