مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان سهم من از جوانی ایران ۲


مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان سهم من از جوانی ایران ۲

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۸

تعداد بازدید: ۳۳۹

ثبت کننده: امیرمحمد جعفری

علی اکبر روحی گل خطمی در گفتگو با شبستان گفت: در راستای توجه به مساله جمعیت و فرزندآوری؛ با حمایت بنیاد ملی خانواده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سایر دستگاه های فرهنگی تصمیم به برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح کشور گرفته شد.

وی بیان کرد: مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان «سهم من از جوانی ایران ۲» از کتاب «مامان بابا من غول نیستم » نوشته حجت الاسلام و المسلمین محمد مسلم وافی برگزار می شود.

عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد مقدس تصریح کرد: موضوع این کتاب آسیب های کاهش جمعیت و فرزندآوری و راه های مقابله با آن است.

وی ادامه داد: واژهٔ غول را از کودکی وقتی می شنیدیم به یاد داستان های ترسناک می افتادیم؛ موجودی با شاخ های بلند و صورتی بدترکیب و صدای هولناک؛ وقتی بزرگ تر شدیم برای ترساندن دیگران و منصرف کردنشان از موضوعی یا فردی از کلمه مثل غوله یا از غول بدتره استفاده می کردیم.

روحی گفت: اما امروزه می بینیم که حتی بدون ذکر نام غول بعضی موضوعات چنان ترسناک و سخت جلوه داده شده اند که حتی فکرش را هم نمی کنیم. یکی از آنها موضوع فرزند و فرزندآوری است. مقوله ای که در گذشته نه چندان دور مهمان خانه ها بود و همه به وجودش و حضورش افتخار می کردند!

مدیرکانون شهید روحی تصریح کرد: ظاهراً ترس از فرزندآوری ریشه در تاریخ دارد. چنانچه قرآن کریم نیز درباره مشرکانی که اقدام به کشتن فرزندانشان می کردند از واژه ترس استفاده می کند: «وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکمْ خَشْیةَ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیاکمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کانَ خِطْئًا کبِیرًا». فرزندانتان را از بیم تنگدستی نکشید؛ ما به آنان و شما روزی می دهیم، یقیناً کشتن آنان گناهی بزرگ است.

وی افزود: این ترس از فرزندآوری می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ترس از عدم تأمین نیازهای اقتصادی، ترس از عدم تربیت صحیح، ترس از محدودشدن و به طور کلی ترس از آینده خود و فرزندان باشد.

روحی ادامه داد: در کتاب مامان! بابا! من غول نیستم! سعی شده ضمن تبیین شرایط موجود در حوزه جمعیت و آسیب های آن و ارائه راهکارهای مرتبط در جهت کاهش آسیب ها و ترویج فرزندآوری به بررسی برخی از انواع ترس ها در مورد فرزندآوری و عللشان پرداخته و در نهایت راهکارهای مقابله با آن ترس ها بیان شود.

مدیرعامل مؤسسه شهید روحی عنوان کرد: خواندن کتاب مامان! بابا! من غول نیستم! را به به همهٔ زوج هایی که قصد فرزندآوری ندارند پیشنهاد می کنیم.

مدیر تشکل تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت: کتاب این مسابقه بصورت رایگان بروی سایت قرارگرفته است و روش شرکت در این مسابقه؛ پاسخ به ۷ سوال تصادفی بصورت برخط می باشد.

دبیر برگزاری این رویداد ملی در پایان خاطرنشان کرد: جوائز این مسابقه شامل جوایز نفیس و ارزنده ای شامل بن خرید، کارت هدیه، سکه پارسیان و... می باشد و علاقه مندان تا پایان بهمن 1402 با مراجعه به سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.mketab.ir می توانند در مسابقه شرکت نمایند.

#مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان سهم من از جوانی ایران ۲ #مسابقه کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی #مسابقات کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی #مسابقه کتابخوانی سهم من از جوانی ایران 2 #مسابقه کتابخوانی از کتاب مامان بابا من غول نیستم #مسابقات کتابخوانی کانون شهید روحی #مسابقه کتابخوانی مجازی
می پسندم (۰) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان سهم من از جوانی ایران ۲»