مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب دین و دولت در اسلام


مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب دین و دولت در اسلام

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۲

تعداد بازدید: ۳۰۸

ثبت کننده: امیرمحمد جعفری

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، همزمان با هفته دولت، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «دین و دولت در اسلام» ویژه عموم مخاطبین برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه تا ۲۵ شهریور ماه به سامانه samakpl.ir مراجعه کنند. به ۵ نفر از برگزیدگان مسابقه، مبلغ ۳ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

گفتنی است، کتاب «دین و دولت در اسلام» نوشته محمد منصور نژاد است و توسط انتشارات دین و رسانه منتشر شده است.این کتاب در هشت بخش تنظیم شده و به جنبه های نظری حکومت دین پرداخته است. بخش نخست کتاب به تعریف واژه های سیاست، دولت، دین مانند آن اختصاص دارد. سپس جنبه های گوناگون ساختار دولت بررسی شده و سرانجام خاستگاه دولت، نظریه های فطری، الهی، قراردادی، اجتماعی و نظایر آن معرفی شده است. بخش دوم بررسی لزوم حکومت در اسلام با ادله ی عقلی، نقلی، قرآنی و سنت است. در بخش بعدی قدرت و اقتدار و مشروعیت حکومت در اسلام از منظر شیعه و سنی بررسی می شود. در بخش چهارم به حکومت در عصر غیبت از نظر فقه شیعه اشاره و در بخش پنجم موضوع قوه ی مجریه در نظام حکومتی غرب، صدر اسلام، عصر غیبت و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بررسی شده است. بخش ششم درباره ی اندیشه ی تفکیک دین و حکومت در غرب و اسلام است. بخش هفتم کتاب مربوط به احیای تفکر دینی، به ویژه احیاگری امام خمینی است که طی آن سه ویژگی بازگشت به خویش، ستیز با استبداد و استعمار، و اندیشه و روش اجتهاد بررسی شده است. در بخش پایانی کتاب نیز به نقشی که رسانه های گروهی به ویژه رادیو، و تلویزیون در تحقق اهداف سیاسی و آشکار کردن رابطه ی دین و دولت دارند اشاره گردیده است.

#مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب دین و دولت در اسلام #مسابقه کتابخوانی روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان #مسابقه کتابخوانی مجازی دین و دولت در اسلام #مسابقات کتابخوانی انتشارات دین و رسانه #مسابقات کتابخوانی samakpl
می پسندم (۰) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب دین و دولت در اسلام»