نفرات برتر مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای مازندران معرفی شدند


نفرات برتر مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای مازندران معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۳۰

تعداد بازدید: ۳۴۹

ثبت کننده:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در بابلسر، سومین مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» پیش از ظهر شنبه در سالن باقرالعلوم(ع) دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در مراسم اختتامیه این مسابقه، گفت: حضور شبکه های مجازی باعث فاصله با کتاب شده در حالی که کتاب می تواند به پیشرفت جامعه کمک می کند.

زینب تقوی با بیان اینکه افراد باید مطالعه روزانه داشته باشند، اظهار کرد: مطالعه، نوعی ارج نهادن به کتاب و کتابخوانی است که منجر به افزایش تمرکز می شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقه کتاب سه دقیقه ای، تمرینی بزرگ برای افزایش تمرکز است، افزود: کتاب به ما تفکر نقاد را آموزش می دهد، دریچه ای باز می کند که از پنجره جدیدی به دنیا نگاه کنیم ضمن اینکه به پرورش تفکر انتقادی کمک می کند.

این مسئول با بیان اینکه دائره واژگانی افراد کتابخوان، بیشتر است و مهارت ارتباطی بهتری دارند، گفت: کتاب تفریح بسیار خوب برای اوقات فراغت است، بسیاری از فیلم ها از روی کتاب ساخته شده اما فیلم به اندازه آن کتاب، تاثیرگذار نبوده است.

تقوی با اشاره به اینکه کتابخوانی، خلاقیت و قدرت تصویرسازی را افزایش می دهد، تصریح کرد: کتاب باعث افزایش آگاهی اجتماعی جامعه می شود و کتابخوانان نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، وظیفه دارند.

لزوم توجه به نسل بومیان دیجیتال در گسترش فرهنگ مطالعه

در حاشیه این مراسم، عضو هیئت داوران سومین دوره از مسابقه کتاب سه دقیقه ای در گفت و گو با ایبنا گفت: برگزاری مسابقات اینچنینی، گام مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین تقویت اعتماد به نفس دانشجویان در ارائه کتاب است.

ابراهیم کیایی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی و فاصله معنادار جامعه از کتاب، اظهار کرد: فضای مجازی اگرچه دارای مزیت هایی است اما استفاده از این فضا باید در حد اندازه باقی بماند و به فضای کتابخوانی، صدمه وارد نکند.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در هر کاری، خطرآفرین خواهد بود، افزود: فضای مجازی و کتاب هر کدام در جای خود باید مورد توجه قرار گیرند و استفاده از یکی، نفی دیگری را در پی نداشته باشد.

عضو هیئت داوران سومین دوره از مسابقه کتاب سه دقیقه ای با اشاره به اینکه متولیان امور فرهنگی باید اقدامات بیشتر و تاثیرگذارتری برای گسترش فرهنگ کتابخوانی، انجام دهند، گفت: به ویژه برای گروه های سنی که بومیان دیجیتال نامیده می شوند، باید برنامه های متنوع تری در نظر گرفت تا این کودکان و نوجوانان، به کتاب علاقه مند شوند.

در این مراسم از هیئت داوران سومین مسابقه کتاب سه دقیقه ای، سید مرتضی ساداتی، عباسعلی طالبی و ابراهیم کیایی با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد.

همچنین مریم رضایی، سیده فاطمه نصیری رویا باباتبار به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. نفرات برتر این مسابقات به مسابقات کشوری اعزام می شوند که خردادماه امسال برگزار می شود.

#مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای #مازندران #دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران #جهاد دانشگاهی #اختتامیه #شبکه های مجازی #جامعه #مسابقه کتابخوانی مجازی #مسابقات کشوری
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «نفرات برتر مسابقه ملی کتاب سه دقیقه‌ای مازندران معرفی شدند»