افزایش اعتبارات برای ترویج کتابخوانی یک ضرورت است


افزایش اعتبارات برای ترویج کتابخوانی یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۷

تعداد بازدید: ۱۲۳۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش مرآت، محمدرضا خباز استاندار سمنان در جمع کارکنان کتابخانه های عمومی و مدیرکل این استان با اشاره به اینکه سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به نام "سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " نامگذاری شده است، اذعان داشت: کتابخانه های عمومی نیز هم همگام با سایر ادارات و ارگان ها، بایستی در زمینه آگاهی بخشی به آحاد جامعه در موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال تلاش کنند.

وی افزود: امروز باید این مطلب را در جامعه نهادینه کنیم که با وجود فضای مجازی و اینترنت، هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.

خباز با اشاره به اینکه مدیریت منابع انسانی ، اولین شاخصه در عدالت محوری است افزود: مشکلات در حوزه کتابخانه های عمومی و ترویج کتابخوانی زیاد است و برای رفع آنها حمایت و تعامل نیاز است و باید با عزم جدی، تحول خوبی در این بخش ایجاد کرد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان در این نشست به گزارشی اجمالی از وضعیت موجود درکتابخانه ها و مشکلات این حوزه پرداخت.

سماکوش با تاکید بر پرداخت به موقع نیم درصدی شهرداری ها افزود: این اعتبار از حقوق کتابخانه ها و مردم است که با استفاده از این سهم می توان تلاش های خوبی در ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تملک دارایی حوزه کتابخانه های عمومی کافی نیست افزود: بیشتر ساختمان های کتابخانه های عمومی قدمت بالایی دارد و به تعمیر های اساسی یا ساخت یک کتابخانه جدید نیاز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: امروزه کتابخانه های عمومی علاوه بر امور محوله، حفظ و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در مباحث فرهنگی نیز ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: مساعدت و همکاری در اجرای بهتر و مطلوب این جشنواره ضرورت است تا ترویج فرهنگ مقدس رضوی در خور شایسته برگزار شود.

سماکوش افزایش کمی و کیفی کتابخانه های شهری و روستایی،تجهیز و تعمیر کتابخانه های استان، افزایش تملک دارایی برای سال جاری، برگزاری جلسات انجمن استان، پیگیری جهت راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستانها، استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز و ایجاد کتابخانه در مسکن مهر شهرستانهای استان را خواستار شد.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «افزایش اعتبارات برای ترویج کتابخوانی یک ضرورت است»